هشدار پلیس اتحادیه اروپا درباره واکسن‌های تقلبی

به گفته مدیر این نهاد، عرضه واکسن‌های تقلبی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی خطری جدی است و احتمال سرقت محموله‌های واکسن نیز هست.

کاترین دی بول، مدیر یوروپل (پلیس اروپا؛ آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون) نسبت به این خطر هشدار داده که ممکن است مجرمان سعی کنند با استفاده از تقاضای بسیار بالا برای واکسن کرونا، واکسن‌های تقلبی به بازار عرضه کنند.

رادیوی سراسری آلمان به نقل از مدیر یوروپل خبر داده است که در حال حاضر نشانه‌هایی مانند پیشنهاد فروش در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و هر کس که اقدام به خرید کند یا پس از پرداخت چیزی دریافت نمی‌کند یا واکسن تقلبی دریافت می‌کند.

یوروپل قبلا هم نسبت به این خطر و همچنین نسبت به اقدام باندهای تبهکار برای سرقت واکسن کرونا و سایر جرایم مرتبط با این امر، از جمله سرقت واکسن هشدار داده بود.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، از ابتدای شیوع پاندمی کرونا بیش از ۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان به آن دچار شده‌اند و حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش دویچه وله، دسترسی به واکسن کرونا نیز به رقابتی میان کشورهای جهان تبدیل شده است و کامیون‌های حامل این واکسن‌ها زیر نظارت شدید پلیس جا به جا می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.