ساختمان پلاسکو جدید تا پایان سال تکمیل می‌شود

سید پرویز فتاح در بازدید از پروژه پلاسکو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به چهارمین سالگرد سانحه پلاسکو، امروز فرصت مناسبی بود که به همراه تعدادی از مدیران شهرداری و برخی از کسبه این ساختمان، بازدیدی از روند ساخت و احداث ساختمان جدید پلاسکو داشته باشیم.

رییس بنیاد مستضعفان افزود: در حال حاضر ساختمان جدید پلاسکو پیشرفت فیزیکی معادل ۸۵ درصد دارد و انشالله ساختمان پلاسکوی جدید تا پایان سال ۹۹، به پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد خواهد رسید و مراحل احداث آن تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت ما به واسطه شیوع کرونا و تورم قابل توجهی که تجربه کردیم و همچنین بدلیل محدودیت‌هایی که در احداث ساختمان جدید پلاسکو داشتیم با مشکلاتی مواجه بودیم، ولی همه این محدودیت‌ها مانع ادامه ساخت و ساز‌ها نشد و کار به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته انجام ادامه یافت.

فتاح با بیان اینکه ما به دنبال رعایت تمام استاندارد‌ها در احداث پلاسکوی جدید بوده و هستیم گفت: تمام ضوابط شهرداری، نظام مهندسی، آتش نشانی و سازمان میراث فرهنگی در ساخت پلاسکو جدید رعایت شده است.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به اخذ پروانه پلاسکو و صدور آن توسط شهرداری تهران گفت: شهرداری همواره در طول ساخت و ساز این پروژه با بنیاد همکاری کرده و هیچ گاه آن‌ها مانع از احداث ساختمان پلاسکو نشده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرداری حقوقی داشته که ما موظف به پرداخت آن بوده‌ایم ادامه داد: ساختمان قبلی پلاسکو دارای پارکینگ نبوده، ولی ما برای رعایت ضوابط و مقررات شهری، قول دادیم تا با مقاوم‌سازی پارکینگ پروانه، از این پارکینگ برای ساختمان جدید پلاسکو استفاده کنیم.

رییس بنیاد مستضعفان با تاکید بر ایمنی کامل ساختمان جدید پلاسکو، گفت: ما برای نمای ساختمان پلاسکو نیز تعامل خوبی را با شهرداری و دستگاه‌های مختلف داشتیم و انشالله نمای این ساختمان نیز تا پایان بهمن تکمیل می‌شود و ساختمان جدید پلاسکو، ایمن‌تر و زیباتر از قبل احداث می‌شود.

فتاح درخصوص زمان استقرار کسبه در ساختمان جدید نیز گفت: با توجه به اینکه استقرار کسبه در ساختمان جدید، منوط به انجام مراحل و فرایند‌های قانونی برای تحویل مغازه‌ها است، کسبه این ساختمان از اردیبهشت ماه می‌توانند در ساختمان جدید مستقر شوند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان گفت: ما ایثار و جانفشانی این عزیزان را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد و انشالله یادمانی برای این شهدای گرانقدر در ساختمان جدید پلاسکو احداث می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.