ترامپ: دولت جدید ۲۰ ژانویه روی کار خواهد آمد

 یو اس ای تودی گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، بدون نام بردن از جو بایدن گفته است که دولت تازه ایالات متحده روز ۲۰ ژانویه روی کار خواهد آمد.

ترامپ در یک ویدیو دو دقیقه و ۴۱ ثانیه‌ای که در توییتر منتشر شده، گفته است: دولت جدید در تاریخ ۲۰ ژانویه ادای سوگند خواهد کرد (و روی کار خواهد آمد). اکنون تمرکز من بر روی حصول اطمینان از انتقال بدون مشکل، قانونمند و روان قدرت است. در این لحظات مطالبه التیام و آشتی جویی ضروری است.»

این اظهارات دونالد ترامپ برخلاف ادعاهای قبلی او در خصوص پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر و «تقلب گسترده» در این انتخابات است.

دونالد ترامپ در آغاز این ویدیو گفته است که مانند «همه آمریکایی ها از خشونت‌ها و بی‌قانونی و هرج و مرج» در جریان حمله به ساختمان کنگره «خشمگین» شده است.

روز چهارشنبه شماری از هواداران دونالد ترامپ که در سخنرانی او در جنوب کاخ سفید شرکت کرده بودند به سمت ساختمان حرکت کردند. دونالد ترامپ در این سخنرانی گفته بود که به همراه تجمع کنندگان به سمت کنگره حرکت خواهد کرد.

اما به دنبال تجمع در اطراف ساختمان کنگره، شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ وارد ساختمان آن شدند.

دونالد ترامپ در ادامه این ویدئو گفته است که پس از حمله فوراً به گارد ملی و نیروهای امنیتی دستور داده است تا در اطراف کنگره مستقر شده و مهاجمان را این ساختمان بیرون کنند.

ترامپ همچنین خطاب به «تظاهرکنندگانی» که وارد ساختمان کنگره شدند، گفته است، شما نسبت به کرسی دموکراسی بی حرمتی کردید. کسانی که دست به خشونت و تخریب زدند: شما نماینده کشور ما نیستید. کسانی که قانون را زیر پا گذاشتند: شما (هزینه عمل خود را) پرداخت خواهید کرد.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: ما تازه یک انتخابات بسیار فشرده را پشت سر گذاشته‌ایم و هیجانات بالا رفته است. اما اکنون باید خونسردی خود را حفظ کرده و آرامش دوباره برقرار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.