چرا سفر ترامپ به پنسیلوانیا لغو شد؟

در حالی که قرار بود امروز (چهارشنبه) ترامپ به پنسیلوانیا سفر کند، دو منبع آگاه به شبکه سی ان ان اعلام کردند که سفر از قبل برنامه ریزی شده ترامپ هم اکنون لغو شده است.

براساس این گزارش، لغو سفر ترامپ به پنسیلوانیا به این دلیل بوده که جولیانی وکیل شخصی وی به تازگی با افرادی که آزمایش کرونا آنان مثبت اعلام شده است، در تماس بوده است.

به گزارش سی ان ان، ترامپ قرار بود با سفر به پنسیلوانیا به جولیانی پیوندد تا با همکاری وی به تلاش های خود در مورد تقلب در آرای انتخاباتی پنسیلوانیا بپردازد.

تلاش ترامپ برای پیگیری ادعاها در مورد جود تقلب در انتخابات در حالی صورت می گیرد که وی روز گذشته پس از هفته ها تعلل و اصرار بر سرقت پیروزی انتخاباتی خود، رسما فرمان انتقال قدرت به تیم بایدن را صادر کرد.

اداره خدمات عمومی ایالات متحده که مسئول فراهم آوردن مقدمات انتقال قدرت پس از انتخابات است روز ۳ آذر با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، رییس جمهوری منتخب آمریکا، اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ آماده است تا فرایند انتقال قدرت را به طور رسمی آغاز کند.

شبکه سی‌ان‌ان در گزارش خود عنوان کرد که نامه مورد اشاره اولین قدم دولت ایالات متحده برای اقرار به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری است. اگرچه ترامپ تاکید کرده که با وجود این نامه، شکایت انتخاباتی او همچنان مفتوح است و او با قدرت به این راه ادامه خواهد داد.

ترامپ بدون ارائه شواهد و مستندات، رقیب خود را به تقلب و دستکاری در آرا متهم کرده است. در این میان تاخیر در آغاز روند انتقال قدرت، انتقاد شدید دمکرات‌ها و جو بایدن را به دنبال داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.