واکنش کاملا هریس به پخش فایل صوتی ترامپ

بنا بر گزارش شبکه آمریکایی «سی ان ان»، هریس اقدام ترامپ برای تماس با «براد رافنسبرگر» وزیر امور داخلی ایالت جورجیا برای پیدا کردن بیش از ۱۱ هزار رأی به نام وی به منظور کمک به او در تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «سوء استفاده بی‌شرمانه و گستاخانه از قدرت» توصیف کرد.

طبق گزارش شبکه سی ان ان، هریس طی سخنرانی در راهپیمایی تبلیغاتی برای نامزدهای دموکرات در دور دوم انتخابات سنا، با اشاره به این اقدام ترامپ به حاضران در این راهپیمایی گفت: «آیا همگی درباره مکالمه ضبط شده شنیده‌اید؟ بله قطعاً صدای ناامیدی بوده است و قطعاً سوء استفاده بی‌شرمانه و گستاخانه رئیس‌جمهور ایالات متحده بوده است».

پیش از این نیز، «باب بوئر» مشاور ارشد بایدن در بیانیه‌ای در واکنش به این فایل صوتی افشا شده از مکالمه ترامپ گفت: «این کل داستان ننگین حمله دونالد ترامپ به دموکراسی آمریکا را به تصویر می‌کشد».

شبکه یورونیوز نیز گزارش داد: تاکنون کاخ‌سفید، دفتر وزیر امور داخلی ایالت جورجیا و ستاد انتخاباتی ترامپ به انتشار فایل صوتی از مکالمه ترامپ با رافنسبرگر واکنشی نشان نداده‌اند اما وزیر امور داخلی ایالت جورجیا روز گذشته در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، خطاب به ترامپ نوشت: «جسارتاً رئیس‌جمهور ترامپ، آنچه شما می‌گویید  درست نیست. حقیقت مشخص خواهد شد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.