تخلیه سفارت آمریکا در عراق و ماهی‌گیری از آب گل‌آلود

امیر موسوی درباره تحولات پس از تخلیه سفارت آمریکا در عراق گفت: از این فتنه اخیر سه گروه استفاده کرده اند. اول خود آمریکایی ها بودند که دنبال بهانه ای برای ایجاد یک بهانه برای برخورد با ایران هستند و این بهترین بهانه بود که بگویند نیروهای نزدیک به ایران، به سفارت این کشور در بغداد حمله کرده اند. آنها قصد داشتند از این وضعیت سوءاستفاده ویژه ای کنند.

دسته دوم خود آقای الکاظمی است که بودجه ای فاجعه بار به مجلس برده که در آن سوبسیدها را برداشته، قیمت ارز را بالا برده و برخی مشاغل را هم لغو کرده. این بودجه مشکلات عدیده دارد و در مجلس سروصداها برای اینکه الکاظمی باید برکنار شود بالا گرفته بود. به نظر می رسد الکاظمی و دولتش از این حادثه سفارت آمریکا که باعث منحرف شدن افکار عمومی از بودجه شده، استقبال کرده اند.

گروه سوم هم کسانی هستند که از اینکه حشدالشعبی بیش از آنکه تابع مرجعیت باشد، تابع ایران است ناراضی اند. این گروهها هستند که می توانند باعث فتنه هایی در عراق شوند و وضعیت خطرناکی را ایجاد کنند. طبق اطلاعاتی که ما داریم نماینده امارات هم در عراق است که مدام پول به این افراد تزریق می کند.

گروه های مخالف با ایران از آنجا که نتوانستند حشدالشعبی را منحل کنند، موضوع را از طریق بدنام کردن این گروه پیش می برند. الان ایران هم به موقع احتمالا اسناد و مدارک را اگر آمریکایی ها به گستاخی هایشان ادامه دهند، منتشر می کند.

در کنار همه اینها یک هدف هم در داخل عراق دنبال می شود که می خواهند پارلمان بعدی این کشور دیگر مثل این پارلمان انقلابی نبوده و با مسائلی مثل برقراری رابطه با اسراییل و ماندن آمریکایی ها در عراق کنار بیاید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.