شرط ورود انگلیسی‌ها به آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرد، انگلیسی‌ها تنها در صورتی می‌توانند به آمریکا سفر کنند که نتیجه تست کرونای آن‌ها منفی باشد.

به نوشته نشریه «بیزنس اینسایدر»، این مرکز روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این دستور جدید شامل اقداماتی است که برای افزایش توان ردیابی و مهار کووید-۱۹ به صورت فعالانه و با قدرت تمام به کار گرفته می‌شوند».

در این بیانیه آمده است، اقدامات فوق در خصوص شهروندان آمریکایی و افراد دارای ملیت خارجی اعمال می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی باید از سوار کردن افرادی که از انجام تست کرونا امتناع می‌کنند، خودداری کنند.

این دستور جدید قرار است امروز (جمعه) توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امضا شده و از ۲۸ دسامبر (۸ دی) اجرایی شود.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز گذشته (پنجشنبه) گفت، با توجه به شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا تمام پروازهای این کشور «به مدت نامحدود» تعلیق می‌شوند.

از روز شنبه که دولت انگلیس اعلام کرد نوع جدیدی از ویروس کرونا با قدرت انتقال بالاتر را شناسایی کرده است، ده‌ها کشور جهان پروازهای خود به مقصد این کشور را لغو کرده‌اند.

مقامات دولت انگلیس ضمن تأکید بر اینکه قدرت انتقال سویه جدید ویروس کرونا ۷۰ درصد بیشتر از نوع قبلی آن است از شهروندان درخواست کرده‌اند در خانه بمانند و محدودیت‌ها را رعایت کنند.

«مت هنکاک» وزیر بهداشت بریتانیا نیز ضمن اعتراف به «خارج از کنترل» بودن اوضاع شیوع نوع جدید ویروس کرونا گفت، ممکن است محدودیت‌های کرونایی تا ماه‌ها در این کشور باقی بمانند.

دستور جدید آمریکا برای جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی در این کشور در حالی ابلاغ می‌شود که «آنتونی فائوچی» عضو ارشد کارگروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده است: «وقتی شما این حجم از شیوع و گسترش را در یک جا شبیه به بریتانیا را دارید، واقعا باید اینطور فرض کنید که همین حالا در همین جا (ایالات متحده آمریکا) هم وجود دارد. البته این (نسخه جهش یافته از کرونا) کرونای غالب نیست اما من تعجب نخواهم کرد اگر همین حالا اینجا باشد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.