تمدید ممنوعیت برگزاری تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی در آلمان

به گزارش رویترز؛ دادگاه‌های عادی آلمان از صدور مجوز تظاهرات اعتراض آمیز در بعدازظهر شنبه خودداری کرده بودند که قرار بود با حضور ۲۰ هزار تن در مرکز شهر برمن در شمال آلمان برگزار شود.

پلیس آلمان ماه گذشته (نوامبر) برای پراکنده کردن هزاران تظاهرکننده مخالفت محدودیت‌های کرونایی در برلین پایتخت این کشور اروپای غربی از آبپاش‌های قوی و افشانه فلفل استفاده کرد.

با وجود پذیرش بیشتر شهروندان آلمان نسبت به اقدامات و عملیات اخیر دولت موسوم به "نور قرنطینه" برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در موج دوم این بیماری، منتقدان و مخالفان این برنامه می‌گویند که این متمم حقوق مدنی شهروندان را تهدید می‌کند.  

رئیس سازمان بهداشت همگانی آلمان روز پنجشنبه گفته بود که موفقیت این کشور در ماه‌های مارس و آوریل (اسفند، فروردین و اردیبهشت) برای رویارویی با موج نخست همه گیری ویروس کرونا، منجر به تشکیک بسیاری از شهروندان در شدت و جدی بودن خطر این ویروس و یا حتی تردید در واقعی بودن آن شده است.

به گفته لوتر ویلر رئیس انستیتو روبرت کخ برای بیماری های واگیردار، بسیاری از شهروندان به این دلایل از رعایت جدی مقررات فاصله گیری اجتماعی و قرنطینه خودداری می‌کنند که منجر به بالارفتن سطح موارد ابتلا شده است.   

با اینکه نرخ افزایش ابتلای روزانه کنونی آلمان به اندازه پیش نیست، اما شمار مبتلایان همچنان در سطح بالایی باقی مانده است و این کشور روز چهارشنبه شاهد بالاترین شمار مرگ روزانه از هنگام آغاز همه گیری بود. شمار ابتلای تائید شده به ویروس کرونا در آلمان روز شنبه با ۲۳ هزار و ۳۱۸ مورد افزایش به بیش از یک میلیون تن و شمار مرگ و میر این کشور نیز با ۴۳۸ مورد به ۱۸ هزار و ۵۱۷ مورد رسید.

آنگلا مرکل صدراعظم و سران ایالت‌های آلمان روز چهارشنبه در باره تمدید اقدامات محدود کننده شامل ادامه تعطیلی رستوران‌ها و هتل‌ها و محدود کردن گردهمایی‌های خصوصی و خانوادگی به پنج نفر از اعضای حداکثر ۲ خانوار تا دهم ژانویه (۲۱ دی ماه) موافقت کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.