پیام وزیر اقتصاد به مناسبت روز ملی بیمه

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به مناسبت ۱۳ آذر روز صنعت بیمه در ایران،‌پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

باسمه تعالی

بیمه به عنوان یک مؤلفه اقتصادی، در اقتصاد کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر چه ضریب نفوذ این صنعت افزایش یابد، اقتصاد کشور مسیر پیشرفت را در بستر مطمئن تری طی خواهد نمود. 

صنعت بیمه با طراحی و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه برای واکنش سریع به رویدادهای فردی و گروهی در هنگام بروز زیان‌های مالی، واگذاری و توزیع ریسک فعالیت‌ها، حفاظت از سرمایه‌ها، مشارکت در سیاست‌های اجتماعی، حفظ و تقویت زنجیره تولید، تزریق سرمایه به اقتصاد ملی، حمایت از ایجاد زیربناهای کشور، تسهیل ابداع و ابتکار و تسهیل تأمین مالی، نقشی بی بدیل در حمایت از اقشار جامعه، فعالان اقتصادی، کسب و کارها و اقتصاد کشور ایفا می‌نماید.

در این صنعت باید شرایطی ایجاد شود که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه گردد، به گونه ای که هر فردی که در معرض نا اطمینانی قرار گرفت، احساس نماید یک پناه دارد و آن صنعت بیمه است و مردم بیمه را فقط بیمه های اجباری مانند شخص ثالث ندانند، بلکه برای هر کاری ابتدا به دنبال شناسایی بیمه نامه متناسب بوده تا ریسک خود را با صنعت بیمه پوشش دهند.

خوشبختانه صنعت بیمه از سال ۱۳۹۷جهش قابل توجهی را آغاز کرده که اکنون شاهد نتایج  مثبت آن هستیم، با تلاش‌های انجام شده توسط خدمتگزاران مردم در صنعت بیمه اقدامات خوبی در زمینه الکترونیکی کردن و دیجیتالی نمودن خدمات بیمه ای انجام شده است، همچنین سهم بیمه‌های غیردولتی با هدف کاهش ضریب تمرکز در این صنعت و همچنین ضریب نفوذ بیمه در سطح جامعه افزایش یافته و این ضریب از ۲.۴ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۲.۵ درصد در سال ۱۳۹۸ ارتقاء پیدا نموده است.

پرتفوی بیمه‌ای در هفت‌ماهه سال جاری نیز به عدد ۴۲.۶ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ به بیش از دو برابر افزایش‌یافته است.

پوشش بیمه ای تمامی ریسک های موجود در کشور در شرایط تحریم های سخت دشمنان، طراحی «بیمه نامه تعطیلی کسب و کار به دلیل اپیدمی و پاندمی» برای حمایت از کسب و کارها در شرایط کرونا و همچنین  ارایه خدمات  بیمه‌ای در حوادث طبیعی سال های اخیر از جمله موارد نقش آفرینی مطلوب صنعت بیمه در کشور است.

یقین دارم به ثمر نشستن تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، که با همکاری خوب مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اینک مراحل نهایی خود را برای عملیاتی شدن طی می کند، پیشبرد بیمه هوشمند و ارتقای فرهنگ بیمه در جامعه، ارتقای بیش از پیش صنعت بیمه کشور را در پی خواهد داشت.

اینجانب در ۱۳ آذرماه، روز ملی بیمه، فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تبریک  این روز به همه فعالان، ذینفعان و متخصصان شبکه بیمه ای کشور، از تلاش های دلسوزانه آنان که نقش بی بدیلی در دستاورد های این صنعت راهبردی و ارائه خدمات شایان توجه به مردم داشته اند، تقدیر و تشکر می نمایم.

سلامتی و تداوم توفیق همگان را در خدمت به مردم شریف ایران اسلامی از خداوند متعال مسألت دارم.

فرهاد دژپسند 

وزیر امور اقتصادی و دارایی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.