• 7655...0912: در حالی که بار‌‌ها از طریق صدای سهامدار روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به سازوکار معاملاتی به خصوص قسمت ثبت سفارش در کارگزاری فارابی انتقاد کردم و متاسفانه این شرکت هیچ پاسخ و واکنشی در این راستا از خود نشان نداده است اما باز هم از طریق این روزنامه می‌خواهم صدای بنده به گوش مدیران و متولیان بورس برسد.
  • مدیرانی که از دغدغه ما سهامداران اطلاعی ندارند. از روزی که اجازه ثبت سفارش خرید صندوق پالایشی یکم را وزارت اقتصاد صادر کرد من به همراه خانواده‌ام به دلیل اینکه از مشتریان شرکت کارگزاری فارابی هستیم اقدام به ثبت سفارش کردیم، این در حالی است که این سفارشات در روز معاملاتی بعدی خود به خود از سوی این شرکت حذف و مبلغ واریزی مجددا به حساب کاربری بنده برمی‌گشت.
  • بنابراین از ترس جا ماندن از خرید صندوق دولتی پالایشی یکم هر روز اقدام به ثبت سفارش می‌کردم تا یک وقت از قافله خریداران عقب نمانم. کارگزاری فارابی را هم بارها از این موضوع مطلع کردم که هر روز ثبت سفارش‌‌های ما لغو می‌شود اما در نهایت تغییری ایجاد نشد.
  • حالا که سهام پالایشی در پرتفوی بنده قابل مشاهده شده است، می‌بینم که سفارش 100 عددی من حالا 500 عدد شده است. کارگزاری می‌گوید به ما ارتباطی ندارد و خودت ثبت کردی!
  • اگر این شرکت همانند سایر شرکت‌های کارگزاری رفتار می‌کرد، ثبت سفارش ما را هر روز لغو نمی‌کرد و پول را به حساب کاربری ما بازپرداخت نمی‌کرد،‌ ما هم مجبور نبودیم روزانه ثبت سفارش کنیم.
  •  هر چند قصد متهم کردن فارابی به دستکاری عمدی در فرآیند ثبت سفارش را ندارم اما در حال حاضر حساب کارگزاری بنده و اعضای خانواده‌ام را فارابی مسدود کرده است و به هیچ عنوان اجازه خرید نمی‌دهد. این شرکت کارگزاری می‌گوید باید مابقی مبلغ را واریز کنید. مبلغی که به هیچ عنوان جزء درخواست ما نبوده. حتی چند روز پیش مبلغی را هم پرداخت کردم اما در قسمت حساب بلوکه شده وارد نشد و معلوم نیست سرانجام مبلغ واریزی چه شد.
  • این شرکت مشتریان را تهدید به جریمه می‌کند و می‌گوید تا زمانی که مابقی مبلغ را واریز نکنید هر روز مبلغی مشخص از سوی دولت جریمه خواهید شد.
  •  6627...0912: باتوجه به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تعیین‌تکلیف شده و قیمت دلار و سکه هر روز کاهش می‌یابد، احتمال اینکه وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال بهبود یابد، وجود دارد؟ چرا کارشناسان در این مورد اظهارنظر نمی‌کنند؟ آیا بازار را می‌شود پیش‌بینی کرد یا نه؟