جزئیات محدودیت‌های کرونایی هفته آینده در کشور

دراطلاعیه شماره ۳ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ضمن تشکر از همکاری عموم مردم در  اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها که از اول آذرماه آغاز شد، آمده است: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها متناسب با سه وضعیت تعیین شده در شهرها(زرد، نارنجی و قرمز) تدوین شده است. از آنجا که از روز شنبه ۱۵ آذر تغییرات جدید حاصل خواهد شد لذا موارد ذیل جهت تنویر و اطلاع مردم، صنوف و آحاد جامعه اعلام میگردد:

۱- بر اساس تغییرات حاصله در وضعیت سهگانه شهرها از روز شنبه تعداد شهرهای زرد ۱۰۵ شهر، نارنجی ۲۷۹ شهر و قرمز ۶۴ شهر میباشد که لیست آن به پیوست این اطلاعیه برای آگاهی عموم جامعه منتشر میگردد.

۲- با توجه به محدودیتها و الزامات تعیین شده در "طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها" و با عنایت به تغییرات حاصله در وضعیت شهرها، محدودیتهای ذیل کماکان برقرار میباشد:

۱-۲- ممنوعیت ورود خودروهای شخصی باپلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی و قرمز.

۲-۲- ممنوعیت ورود خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز به سایر شهرها.

۳-۲- منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ لغایت ۴ صبح در شهرهای نارنجی و قرمز با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر.

۴-۲- گروههای شغلی ۱ و ۲ در شهرهای نارنجی امکان فعالیت داشته که لیست آن به پیوست میباشد.

۵-۲- در شهرهای قرمز صرفاً گروههای شغلی ۱ مجاز به فعالیت میباشند.

۶-۲- ادارات و دستگاههای دولتی ضروری در شهرهای نارنجی، با تشخیص بالاترین مقام مسئول(در سطح ملی یا استان)نسبت به کاهش حضور تا یک سوم(۳/۱) کارکنان و دستگاههای غیرضرور تا یک دوم(۵۰ درصد) کارکنان فعالیت مینمایند.

۷-۲- دستگاههای ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریتهای اصلی و مدیریت شهری در شهرهای قرمز با تشخیص بالاترین مقام مسئول(ملی یا استانی)نسبت به کاهش حضور کارکنان خود تا پنجاه درصد(۵۰ درصد) و سایر ادارات غیر ضرور تا یک سوم(۳/۱) کاهش کارکنان فعالیت مینمایند.

۸-۲- برگزاری جلسات اداری در فضای سربسته شهرهای زرد حداکثر تا سقف ۳۰ نفر، در شهرهای نارنجی ۲۰ نفر و قرمز ۱۵ نفر، با رعایت دستورالعملهای ابلاغی، صورت میپذیرد.

۹-۲- کلیه مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاهها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه-های خصوصی، حوزههای علمیه در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز تعطیل بوده و خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه مینمایند.

۹-۲- برپایی نمازهای جمعه، مراسمهای مذهبی و آئینی در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز کماکان امکانپذیر نمیباشد.

۱۰-۲- فعالیت مساجد صرفاً در شهرهای زرد بلامانع است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.