اعضای آسه‌آن و اتحادیه‌اروپا توافق کردند

یورونیوز گزارش داد، وزیر خارجه آلمان امروز سه شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا و «آسه آن» (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا) توافق کردند که روابط خود را به سطح یک همکاری‌ راهبردی ارتقاء دهند.

«هایکو ماس» که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، در این باره گفت: اتحادیه اروپا و «آسه آن» به عنوان شرکای اقتصادی نزدیک، از راه حل هایی که تجارت امن و آزاد وعادلانه را تسهیل می کنند، قاطعانه حمایت خواهند کرد.

وی پس از نشست مجازی میان وزرای خارجه اتحادیه اروپا و وزرای خارجه کشورهای عضو آسه آن در سخنان خود تاکید کرد که «اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا نماینده بیش از یک میلیارد نفر شهروند و ۲۵ درصد اقتصاد جهانی هستند» و بر این اساس، «روابط فیمابین را به سطح یک همکاری‌ راهبردی ارتقاء دادند».

گفتنی است، برونئی، ویتنام، لائوس، کامبوج، تایلند، میانمار، مالزی، سنگاپور، اندونزی و فیلیپین کشورهای عضو «آسه آن» را تشکیل می دهند.

بر اساس اعلام خبرگزاری یورونیوز، ۱۵ روز پیش، ۱۰ کشور عضو «آسه آن» به کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند در پروژه «مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای» پیوستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.