به گزارش «بی‌سی‌سی» توافقی که روز جمعه امضا شد، هنوز باید به تأیید پارلمان ژاپن برسد، امری که توشیمیتسو موتگی، وزیر خارجه این کشور پیش‌بینی می‌کند در ماه ژانویه اتفاق بیفتد. خانم تروس معتقد است «توافق جامع مشارکت اقتصادی انگلیس-ژاپن» به این معنی است که ۹۹ درصد از صادرات کشورش به ژاپن معاف از تعرفه خواهد بود. وزیر تجارت بین‌الملل بریتانیا می‌گوید: «توافقی که ما مذاکره کردیم، فراتر از توافق خروج با اتحادیه اروپا خواهد بود. این توافق پیروزی‌های جدیدی را برای کسب‌وکارهای انگلیسی فعال در صنایع تولیدی، غذایی و نوشیدنی و فناوری تضمین می‌کند.» او ادامه می‌دهد: « از طریق ایجاد فرصت‌های جدید برای تمام اقشار مردم و ارتقای سطح اقتصادی کشور، به کارگران فعال در خودروسازی در ولز گرفته تا تولیدکنندگان کفش در شمال انگلیس، کمک خواهد شد بازگشتی بهتر داشته باشیم.» خانم تروس می‌گوید از لحاظ استراتژیک این توافق همچنین قدمی مهم برای پیوستن به پیمان مشارکت دو سوی اقیانوس آرام محسوب می‌شود، و انگلیس را در مرکز توافقات تجارت آزاد جهان قرار می‌دهد.  طبق بیانیه‌ای که وزارت تجارت انگلیس منتشر کرده است سرمایه‌گذاران بزرگ ژاپنی در انگلیس همچون نیسان و هیتاچی از کاهش تعرفه‌های واردات قطعات و تسهیل پروسه‌های قانونی از ژاپن بسیار منتفع خواهند شد. پیش‌تر بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس گفته بود «برگزیت»، بریتانیا را برای امضای توافقات تجاری با سایر کشورهای جهان آزاد می‌سازد. گرچه این توافق مورد استقبال کسب‌وکارهای انگلیسی قرار گرفته، اما تاکید اصلی آنها بر دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا پیرامون «برگزیت» است. در این رابطه آدام مارشال، رئیس «اتاق بازرگانی بریتانیا»، توافق کشورش با ژاپن را گامی مهم می‌خواند و می‌گوید: «در حالی که این توافق بدون شک جای جشن گرفتن دارد، اما امضای توافق تجارت آزاد با اتحادیه اروپا برای آینده کسب‌وکارهای انگلیس از اهمیت بالاتری برخوردار است.» این کارشناس تجاری در ادامه اظهار کرد: «ما با مقامات دولتی صحبت کرده‌ایم تا تلاش‌های خود را برای دستیابی به پیمان جامع مشترک با بزرگ‌ترین شریک تجاریمان اتحادیه اروپا  آن هم در لحظه‌ای حساس مضاعف کنند.» «فدراسیون صنایع انگلیسی» نیز از این توافق استقبال کرده است، نهادی که رئیس آن کارولین فیربرین می‌گوید این لحظه شگفت‌انگیز، می‌تواند سرآغاز تحولات بسیاری باشد. به اعتقاد او: «این توافق مورد استقبال کسب‌وکارهای سراسر کشور قرار خواهد گرفت. اکنون دولت و کسب‌وکارها باید با همکاری هم بیشترین بهره را از این توافق ببرند. این توافق فرصتی عظیم برای تضمین سرمایه‌گذاری ژاپنی‌ها در بخش‌ها و مناطق مختلف انگلیس ایجاد خواهد کرد. در این رابطه کسب‌وکارها در تلاش برای دستیابی به توافقات تجاری با سایر کشورهای جهان از دولت حمایت کامل خواهند کرد. توافق با ژاپن می‌تواند مورد اول باشد.» در ادامه اظهارنظر برخی دیگر از مقامات و صاحب‌نظران تجاری انگلیس پیرامون این توافق تجاری آورده شده است.

جولیان دیوید، مدیرعامل شرکت اقتصادی غیرانتفاعی «تک‌یو‌کی»: «شرکت ما به ثمر رسیدن توافق مشارکت اقتصادی جامع انگلیس-ژاپن را با توجه به فصل منحصر به فردی که پیرامون تجارت دیجیتال دارد، تبریک می‌گوید. توافق امروز مشارکت میان انگلیس و ژاپن در بخش‌های فناوری راکه تاکنون نیز پربار بوده است بهبود خواهد داد، و فرصت‌های قابل‌توجهی برای تجارت و سرمایه‌گذاری در هر دو کشور ایجاد خواهد کرد.»

جیم‌ والکر، رئیس شرکت تولیدکننده کلوچه «والکرز»: «اخباری که امروز پیرامون توافق میان ژاپن و انگلیس شنیده می‌شود بسیار خوشایند است. ژاپن یکی از اصلی‌ترین بازارهای صادراتی برای شرکت ما باقی خواهد ماند. از روزی که ۴۰ سال پیش فعالیت خود را آغاز کردیم، فروش ما در این کشور با روندی باثبات افزایش یافته است. در این رابطه این توافق فرصت‌های بیشتری را برای تقویت فروش آینده ما در ژاپن فراهم خواهد کرد.»