روایت سردار کوثری از دخالت برخی کشورهای منطقه در ترور دانشمند ایرانی

سردار محمداسماعیل کوثری با اشاره به ترور شهید محسن فخری‌زاده، گفت: این مسئله جنایتی است که دل همه را به درد آورده و مسئولان کشورمان هم به خواست مردم و رهبری باید این موضوع را بررسی و دنبال و نهایتا نتیجه آن را اعلام کنند تا مشخص شود با عاملان مستقیم و غیرمستقیم این ترور در چه سطحی باید برخورد شود.

وی ادامه داد: به هر ترتیب باید طوری تصمیم گیری و برخورد شود تا جرات تکرار چنین اقداماتی نباشد تا دانشمندان ما را باز هم وحشیانه ترور کنند؛ باید بدانند در مقابل هر اقدامی عمل خواهد شد.

این سردار سپاه پاسداران در پاسخ به این پرسش که آیا یکی از اهداف تروریست ها متشنج کردن فضای سیاست خارجی ایران بوده، اظهار کرد: صهیونیسم و استکبار جهانی از ۴۰ سال پیش تاکنون این اقدامات را پیگیری می کردند چون به هرحال با پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی ثابت کردند که در ابعاد مختلفی علیه ایران و جبهه مقاومت اقدام می کنند، از سویی همواره شکل جنگ ما با آنها تفاوت کرده اما اصل آن وجود دارد اما نباید فراموش کرد که همیشه آنها شروع کننده این جنگ ها بوده و هستند.

کوثری تاکید کرد: موضوع مورد توجه دیگر این است کسانی که در سازمان ملل دم از حقوق بشر می زنند، با جنایت های خود همواره هرگونه حقوق بشری را زیر پا گذاشتند و نشان دادند منطق شان سلاح و لوله تفنگ است.

وی درباره برنامه ریزی عوامل اسرائیلی برای انجام ترور شهید فخری‌زاده، گفت: آنها در سخنان و رفتارهایشان نشان دادند که دنبال این موضوع هستند و افرادی همچون پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با حضور در برخی کشورهای منطقه دنبال این چنین توطئه هایی علیه ایران بوده اما باید بدانند این اقدامات فقط سبب زودتر ساقط شدنشان خواهد شد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به نقش احتمالی برخی کشورهای منطقه در ترور شهید فخری‌زاده، تصریح کرد: بعضی از کشورها با حمایت های مالی می توانند در اقدام های تروریستی همراه باشند و در گذشته هم نشان دادند که این چنین عمل کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.