اتحادیه اروپا: ترور دانشمند ایرانی اقدامی مجرمانه است

سخنگوی اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام تروریستی در به شهادت رساندن محسن فخری زاده، دانشمند برجسته کشورمان در زمینه دفاعی و هسته ای بیانیه ای منتشر کرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، در این بیانیه با اشاره به ترور فخری زاده آمده است: یک مقام دولتی ایران و تعدادی غیرنظامی در یک سری حملات وحشیانه جان خود را از دست داده اند. این یک اقدام مجرمانه و بر خلاف اصول حقوق بشر است که اتحادیه اروپا از آنها حمایت می کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: نماینده عالی اتحادیه اروپا به اعضای خانواده افرادی که در این اقدام جان خود را از دست داده‌اند، تسلیت می گوید و برای کسانی که احتمالا در این حادثه مجروح شده اند، آرزوی سلامتی کامل دارد.

همچنین در این بیانیه آمده است: در چنین شرایطی، بیش از هر زمان دیگری مهم است که تمام طرف ها خونسردی خود را حفظ کنند و از هر گونه درگیری که به نفع هیچ کس نخواهد بود، پرهیز کنند.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران ضمن محکوم کردن این اقدام تصریح کرد: تروریست‌ها یک دانشمند برجسته ایران را ترور ‌کردند. این بزدلی - که نشانه‌های جدی از نقش اسراییل در آن دیده می‌شود - نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال مرتکبین این اقدام است.

وی افزود: ایران جامعه بین‌المللی - خصوصا اتحادیه اروپا - را به پایان دادن استانداردهای دوگانه شرم‌آور خود و محکوم کردن این عمل تروریستی دولتی فرامی‌خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.