آدام شیف: ترامپ مانند یک فرد مرتکب جرایم سازمان یافته رفتار می‌کند

سخنان آدام شیف در حالی مطرح می شود که به تازگی تلاش هایی از طرف دونالد ترامپ برای مورد عفو قرار دادن مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید صورت گرفته است.

شیف در مصاحبه با شبکه سی ان ان افزود: صادقانه بگویم که این امر بیانگر ضعف در دموکراسی و آمریکا است. تصور کنید که مردم در سراسر جهان چه فکر می کنند وقتی رئیس جمهوری داریم که مانند یک فرد جرایم سازمان یافته رفتار می کند.

تارنمای آکسیوس پیش از این گزارش داد که ترامپ درصدد آن است تا در روزهای پایانی دولت خود فلین را مورد عفو قرار دهد.

کوین کورکر خبرنگار فاکس نیوز نیز این گزارش را تایید کرد.

مذاکرات مخفیانه فلین با سفیر روسیه در واشنگتن در سال ۲۰۱۶ یعنی قبل از سوگند یاد کردن ترامپ در منصب رئیس جمهوری، اساس تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده اتهام مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بود.

ترامپ پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله فلین را اخراج کرد. با این حال، همواره مدعی شد که این پرونده تحقیقاتی، یک حقه سیاسی است و فلین که ژنرال سابق ارتش و رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا بوده، فرد خوبی است.

در همین حال، وزارت دادگستری آمریکا در اقدامی غیرمعمول، پرونده علیه فلین را مختومه اعلام کرد و یادآور شد که دروغ های فلین به اف بی آی، قابل توجه نبوده است،   اقدامی که برای ترامپ یک پیروزی بزرگ سیاسی به ارمغان آورد.

اما یک قاضی فدرال خواستار بررسی قضایی بیشتر درمورد این مساله شد.

مایکل فلین سپهبد بازنشسته نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا، فقط به مدت ۲۴ روز به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ فعالیت کرد. فلین در فوریه ۲۰۱۷ (بهمن ۹۵) به دلیل اتهام‌های مطرح شده درخصوص حواشی تحریم‌های آمریکا علیه مسکو و ارتباطات او با سفیر روسیه، از سمت خود استعفا کرد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.