به گزارش روزنامه واشنگتن پست، در مدت زمانی که ترامپ از طریق شبکه اجتماعی توییتر هر روز از عملکرد خود در مقابله با کرونا تعریف و تمجید می‌کند، سندرز گفت: من فکر می‌کنم عملکرد وی ظالمانه بوده است زیرا نحوه پاسخ ما در برابر کرونا را با نحوه واکنش استرالیا، نیوزلند و کشورهای مختلف جهان مقایسه کنید. 

سندرز با انتقاد از عملکرد رییس جمهوری آمریکا افزود: ترامپ از روز اول خطر شیوع ویروس کرونا را دستکم گرفت و در روزهای اولیه از قانون تولید دفاع استفاده نکرد تا مطمئن شود پزشکان و پرستاران ما تجهیزات محافظ شخصی مورد نیاز خود را دارند. 

سندرز در ادامه تاکید کرد: ترامپ در همه زمان دروغ می‌گوید. 

در پی شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا، در ماه گذشته میلادی در حدود ۲۰.۵ میلیون شغل در این کشور از بین رفت و نرخ بیکاری در ایالات متحده به ۱۴.۷ درصد افزایش یافت. 

در ماه فوریه (بهمن – اسفند ۹۸) نرخ بیکاری در آمریکا به میزان ۳.۵ درصد بود.  

صنعت گردشگری و مسافرتی آمریکا شاهد بیشترین آمار از دست دادن شغل با میانگین ۷. ۷ میلیون شغل در پی شیوع بیماری کووید - ۱۹ بوده است.  

درحال حاضر، یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۷۰۶ نفر در آمریکا به کووید – ۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد، ۸۱ هزار و ۳۱ نفر فوت کرده و ۲۵۷ هزارو ۷۷۴ نفر بهبود یافته و به زندگی بازگشته‌اند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.