شورای فتوای شرعی امارات با بیان اینکه هر گروه یا سازمانی که به دنبال فتنه، اعمال یا تحریک خشونت است، فارغ از نام یا ادعای آن، تروریستی است، اخوان المسلمین را یک سازمان تروریستی نامید.

شورای فتوای امارات همچنین از همه مسلمانان خواست که تفرقه را رد کنند و از وابستگی یا همراهی با گروه‌هایی که برای تفرقه‌افکنی و افروختن آتش‌ فتنه و خونریزی تلاش می‌کنند، پرهیز کنند.

هیات کبار علما (علمای ارشد) پیش تر با صدور بیانیه‌ای اخوان المسلمین را گروه تروریستی معرفی کرد و نسبت به گرایش، عضویت و همراهی در این جماعت هشدار داد.

در این بیانیه تاکید شد که اخوان المسلمین یک گروه تروریستی است که نماینده مسیر روشن دین اسلام نیست بلکه اهداف حزبی خود را دنبال می کند که با باورها و هدایت های دینی ما منافات دارد. این گروه با پوشش دین به اختلافات و تروریسم دامن می‌زند و هدف غایی آن رسیدن به قدرت است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در صفحه توئیتر خود از بیانیه هیئت کبار علمای عربستان سعودی علیه گروه اخوان المسلمین استقبال و از آن تمجید کرد.

در مارس ۲۰۱۴، وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد : اخوان را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است. شورای علمای مصر نیز پیش از این گروه اخوان‌المسلمین را مرتد خوانده و تصرف اموال آنها برای جبران خساراتی که در مصر به بار آوردند را جایز دانسته بود.

بعد از برکناری محمد مرسی رییس جمهوری منتسب به اخوان المسلمین مصر در سال ۲۰۱۳، دولت مصر فعالیت این گروه را ممنوع اعلام کرد و شمار زیادی از رهبران و اعضای این گروه بازداشت و زندانی شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.