روش‌های مختلف تست کرونا کدامند؟

به گزارش اسپوتنیک، از طرف دیگر در صورت ابتلا به ویروس کرونا و اطلاع نداشتن از آن، ممکن است بیماری را به دیگران منتقل کنیم، بنابراین آگاهی از ابتلا به بیماری اهمیت قابل توجهی دارد. در این موارد انجام آزمایش کرونا می‌تواند به پیشگیری از گسترده‌تر شدن بیماری در اجتماع و همین‌طور پیگیری و درمان بهتر بیماری کمک کند.

۱. تست تشخیص عفونی (پی سی آر)

وجود ویروس فعال در بدن را نشان می­دهد و باید مراحل قرنطینه یا انزوای خود از دیگران را انجام دهید. در حال حاضر تست تشخیص عفونی به دو روش انجام می ­شود: تست PCR یا پی سی آر که مواد ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار می­ دهد و تست آنتی ژن که پروتئین­‌های خاص روی سطح ویروس را مشخص می ­کند.

۲. تست آنتی بادی

تست سرولوژی یا آنتی بادی کرونا به دنبال پادتن ­هایی می­ گردد که توسط سیستم ایمنی در واکنش به عامل تهدیدآمیز، مانند نوع خاصی از ویروس، تولید می­ شود. آنتی بادی به دفع عفونت کمک می­ کند، چند روز یا چند هفته بعد از بروز عفونت ساخته می­ شود و تا چند هفته بعد از بهبود در بدن باقی می­ ماند. به همین دلیل، نباید از تست آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا استفاده کرد.

آزمایش کرونا برای شرکت‌ها و سازمان‌ها

علاوه بر اقداماتی که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در محل کار انجام می‌شود برخی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها و سازمان‌ها از کارکنان خود آزمایش کرونا هم می‌گیرند.

تست کرونا در منزل

آزمایش کرونا زیرنظر مراکز خدمات پزشکی و آزمایشگاه‌های معتبر با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی، در منزل و محل کار شما انجام می‌شود. همچنین انجام این آزمایش برای مسافرین بین‌المللی که نیاز به ارائه گواهی سلامت دارند، امکان‌پذیر است.

بهترین راه پیشگیری و کند کردن روند سرایت این بیماری این است که اطلاعات کافی درمورد ویروس کرونا، علائمی که ایجاد می‌کند و نحوه سرایت آن را به دست آورید و به توصیه‌های بهداشتی عمل کنید. شما می‌توانید با زدن ماسک، شستن دست‌ها یا استفاده از مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل و دست نزدن به‌صورت، از خود و دیگران در برابر این ویروس محافظت کنید.

به خاطر داشته باشید تنها راه برای ایمن ماندن از کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، همچنین اگر علائمی در خود مشاهده کردید، می‌توانید برای انجام آزمایش کرونا اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که مراجعه حضوری به آزمایشگاه‌ها برای آزمایش کرونا، می‌تواند ریسک بسیار زیادی داشته باشد. پس بهترین راه، انجام تست کرونا در محل است.

در حال حاضر آزمایش کرونا در منزل در شهر‌های تهران، کرج، قم، مشهد، همدان، اصفهان و شیراز انجام می‌شود. همچنین برای راحتی کاربران امکان استفاده از آزمایش پزشکی در منزل و خدمات پزشکی و پرستاری در منزل هم در سرویس «پزشک و مشاور» در نظر گرفته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.