احتمال لغو قانون کووید بِرک در فوتبال ایران

 زهره هراتیان در گفت و گو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد انتقادهایی که به انجام «کووید برک» (دو وقفه در دقایق ۳۵ و ۷۰) در جریان مسابقات لیگ برتر انجام می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری کووید - ۱۹ پدیده جدیدی در دنیاست و عوارض دقیق ویروس کرونا و این بیماری را روی بدن بازیکنان نمی‌دانیم، تصمیم گرفته شد که وقفه‌هایی مثل «کولینگ برک» با نام کووید برک اجرا شود و به همین دلیل در دقایق ۳۵ و ۷۰ مسابقه داور برای نوشیدن آب به بازیکنان دو تیم و پایین آمدن دمای مرکزی استراحت می‌دهد. کووید برک از اواخر فصل گذشته در فوتبال ایران انجام شد و پیش از آن هم در فوتبال باشگاهی اسپانیا اجرا شده است.

مدیر پزشکی ایفمارک تاکید کرد: در حال حاضر نیز در ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال در مورد اجرای کووید برک در فصل سرما بحث و گفت و گو خواهیم کرد و البته بازخورد این کووید برک را از پزشکان تیم‌ها، بازیکنان و مربیان خواهیم داشت و سپس در مورد اینکه کووید برک ادامه یابد یا نه تصمیم گیری قطعی انجام می‌شود.

هراتیان یادآور شد: البته اجرای کووید برک در راستای کاهش آسیب به بدن فوتبالیست‌ها بوده است زیرا تضعیف سیستم ایمنی یکی از عوامل ابتلا به بیماری کووید است و ما به عنوان بدنه حافظ سلامت بازیکنان از همه ابزارهای موجود من جمله کووید برک جهت حفظ ایمنی بدن بازیکنان استفاده کردیم. قانون کولینگ برک نیز به این دلیل اجرا شد که بازیکنان در گرمای زیاد تمرکز و بازدهی‌شان کم می‌شد واحتمال آسیب دیدگی‌شان افزایش پیدا می‌کرد. اکنون با توجه به سرد شدن هوا احتمال دارد بعد از بحث در ستاد مقابله با کرونا در فوتبال این قانون کووید برک هم لغو شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.