داروی مورد استفاده ترامپ مجوز گرفت

بر این اساس سازمان غذا و داروی آمریکا، استفاده اضطراری از داروی شرکت «ریجنرون» را برای جلوگیری از بستری شدن مبتلایان در بیمارستان و وخیم شدن حال افرادی که دارای علائم خفیف تا متوسط کووید۱۹ هستند، صادر کرد.

بنابر گزارش یورونیوز، بر اساس دستور این سازمان، این داروی تزریق وریدی، تنها یکبار برای هر بیمار تجویز خواهد شد و استفاده از آن نیز تنها برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال سن که دست‌کم ۴۰ کیلو وزن دارند و در معرض خطر ابتلای شدید به کووید۱۹ هستند، مجاز خواهد بود.

داروی شرکت «ریجنرون» ترکیبی از دو آنتی بادی است تا احتمال موثر بودن آن را افزایش دهد. آنتی بادی‌ها پروتئین‌هایی هستند که به بدن برای از بین بردن ویروس‌ها کمک می‌کنند. 

اگرچه در شرایط عادی سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از یک دارو را تنها در صورت دریافت «شواهد قطعی» از موثر بودن و بی‌خطر بودن آن دارو صادر می‌کند، اما در موارد اضطراریِ مرتبط با بهداشت عمومی، این سازمان می‌تواند استانداردهای مدنظر خود برای صدور مجوز را کاهش دهد و استفاده از آن دارو را «موقتا» تایید کند.

این مجوز در حالی صادر شده که تا کنون بیش از ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت ۳۳۱ میلیون نفری آمریکا به ویرس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد نیز ۲۳ هزار نفر در وضعیت بحرانی قرار دارند.

شیوع کرونا تا کنون بیش از ۲۶۱ هزار و ۷۰۰ قربانی نیز در این کشور برجای گذاشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.