افشاگری مقام پنتاگون درباره نفوذ لابی اسرائیل در دولت آمریکا

داگلاس مک‌گرگور ژنرال بازنشسته ارتش که بتازگی به‌ عنوان معاون کریستوفر میلر سرپرست جدید پنتاگون منصوب شده است، این اظهارات را در دو مصاحبه در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۹ گفته بود.

وی سپتامبر ۲۰۱۹ در مصاحبه‌ای در پاسخ به این پرسش که آیا جان بولتون مشاور وقت امنیت ملی و سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام خواهان جنگ با ایران هستند، گفت: باید به کسانی نگاه کنید که به این افراد پول می‌دهند. بولتون بسیار ثروتمند شده است. او بدلیل حمایت بی قید و شرطش از لابی اسرائیل به این موقعیت رسیده است. او مرد آنها در میدان، در کاخ سفید است.

وی افزود: این قضیه در مورد پمپئو هم صدق می‌کند. او آرزو دارد که رئیس جمهوری شود. او از لابی اسرائیل، سعودی‌ها و دیگران پول می‌گیرد.

مک گرگور سال ۲۰۱۲ نیز در مصاحبه‌ای با شبکه راشا تودی گفته بود که لابی اسرائیل «نفوذ زیادی» در کنگره دارد و خواهان «حملات نظامی» علیه ایران است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته مارک اسپر وزیر دفاع را بر کنار کرد و کریستوفر میلر مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم را به عنوان سرپرست وزارت دفاع تعیین کرد.

بعد از برکناری اسپر، در چند روز اخیر موجی از کناره گیری از طرف معاونین وزیر دفاع در پنتاگون آغاز شده و تا کنون سه تن از معاونین ارشد اسپر از ادامه همکاری با دولت ترامپ انصراف داده‌اند.

روابط اسپر و ترامپ تابستان گذشته با مخالفت اسپر با طرح ترامپ برای اعزام نیرو در واکنش به اعتراضات علیه نژادپرستی تیره شد.

شبکه ان بی سی نیوز گزارش داد: اسپر از سه ماه پیش قصد داشت از کار خود به دلیل اختلاف با ترامپ درباره حذف نام رهبران کنفدراسیون به ویژه پس از جنبش اعتراضی "جان سیاهان مهم است" کناره‌گیری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.