رسانه دولتی کره شمالی به نقل از یک مسئول دولتی این کشور گزارش داد که علی‌رغم رفتار خوب رهبر پیونگ‌یانگ با رئیس‌جمهور آمریکا، واشنگتن اما دست از خصومت برنمی‌دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری «کی‌سی‌اِن‌اِی»، این مقام کره شمالی - که نامش ذکر نشده - با انتقاد از اظهارات اخیر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره پیونگ‌یانگ، گفت پامپئو تمایل کره شمالی برای بازگشت به مذاکرات را تضعیف می‌کند.

پیونگ‌یانگ همچنین پیشتر امروز اعلام کرده بود که در جریان آزمایش موشکی روز گذشته، سکوی پرتاب موشکی بسیار بزرگی را آزمایش کرده است.

وزارت دفاع ژاپن و ستاد کل ارتش کره جنوبی روز یکشنبه گفته بودند پرتابه‌های شلیک شده توسط کره شمالی در بامداد امروز، احتمالا موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد بودند. 

آزمایش‌های موشکی کره شمالی پس از شکست تلاش‌ها برای مذاکره بین آمریکا و کره شمالی و حصول یک توافق بین دو کشور از سر گرفته شده است. کره شمالی خواستار رفع تحریم‌های اعمالی علیه این کشور است اما واشنگتن تاکنون حاضر به رفع این تحریم‌ها نشده است.

«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی نیز در پیام خود به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی گفته بود که کشورش به زودی از یک سلاح جدید راهبردی رونمایی خواهد کرد. یونهاپ می‌گوید ممکن است این سلاح راهبردی نوعی موشک بین قاره‌ای جدید باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.