دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه اعزام ۱۵۰۰ نیروی مازاد به خاورمیانه را با تاکید بر "نقش عمدتاً دفاعی" آنها تایید کرد و مدعی شد که استقرار آنها در این منطقه تنها پشتیبانی از دیگر نیروهای مستقر در آنجاست. پاتریک شاناهان، سرپرست پنتاگون هم این طرح‌ها را تایید کرد.

 

شاناهان گفت: استقرار نیروهای مازاد به فرماندهی مرکزی آمریکا یک تدبیر دفاعی محتاطانه است و با هدف کاستن از احتمال خصومت‌های آتی صورت می‌گیرد. من همچنان متعهد هستم که اطمینان حاصل شود که پرسنل ایالات متحده منابع لازم برای حفاظت از نیروهای لازم و ضروری را در اختیار دارند.

 

این توجیهات دولت آمریکا هم موجب همراهی برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه سرشناس همچون رند پل نشد. او در پیامی توییتری نگرانی خود را ابراز کرد و از دونالد ترامپ خواست تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند. رند پل نوشت: من قویاً به دونالد ترامپ تاکید می‌کنم تا در اعزام نیروهای بیشتر به خاورمیانه تجدیدنظر کند. آقای ترامپ این تشدید اوضاع ما را از چندین دهه جنگ طولانی و به ظاهر تمام نشدنی، بیرون نمی‌برد. به غرایز خود اطمینان کنید و بدون توقف ادامه دهید، نه اینکه به اطرافیان نومحافظه‌کار خودتان که به دنبال تکرار اشتباهات گذشته هستند، اعتماد کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.