14 میلیون نفر در انتخابات 2020 آمریکا شرکت کردند

این آمار که آرای غیرحضوری (مثل انتخابات به روش پستی) و حضوری را شامل می‌شود، برابر با حدود ده درصد مشارکت کل در سال ۲۰۱۶ است.

در برخی ایالت‌ها درصد بیشتری رای داده‌اند، به طور مثال در ورمونت ۹۵ هزار و ۸۸۵ نفر که حدوداً معادل سی درصد مشارکت کلی رای‌دهندگان این ایالت در سال ۲۰۱۶ است، در انتخابات شرکت کرده‌اند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، در همین حال، در ویسکانسین، داکوتای جنوبی و ویرجینیا مشارکت مردم حدود ۲۵ درصد سطح مشارکت در این ایالت‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ بوده است.

بر اساس وبسایت BuzzFeed News، تا روز دوشنبه، اولین روز انتخابات زودهنگام در ایالت جورجیا، ۱۲۸,۵۹۰ نفر معادل ۴۰ درصد میزان مشارکت این ایالت در انتخابات گذشته، رای خود را ارائه کردند. در روز سه‌شنبه، نخستین روز رأی‌گیری در تگزاس و کنتاکی هم مشارکت گسترده بود.

«مایکل مک‌دونالد» استاد دانشگاه فلوریدا و مدیر پروژه انتخابات ایالات متحده به رادیو ملی آمریکا گفت احتمالاً به این دلیل که ایالت‌ها گزینه‌های روش رای دادن را با توجه به همه‌گیری کرونا متنوع کرده‌اند، مشارکت در انتخابات در روزهای غیر از روز انتخابات بزرگ افزایش داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.