به گزارش خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده صبح روز سه‌شنبه با استناد به گزارش‌های مطبوعاتی منبع ناشناس برخی رسانه‌های آمریکایی به تهدید جمهوری اسلامی ایران پرداخت. ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: «بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، ایران احتمالا در حال برنامه‌ریزی یک ترور یا حمله دیگری علیه ایالات متحده برای گرفتن انتقام کشتن [سردار] سلیمانی است که به دلیل برنامه‌ریزی او برای حمله‌ای در آینده، قتل نیروهای آمریکایی و رنجی که سال‌ها ایجاد کرد، انجام شد.»

وی که در پاسخ اولیه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ترور سردار سلیمانی و موشک‌باران پایگاه مهم عین‌الاسد تهدیدهای قبلی خود را فراموش کرد،‌که گفته بود ده‌ها مرکز از جمله مراکز فرهنگی ایران را هدف می‌گیرد، این بار ادعا کرد «هر حمله‌ای توسط ایران به هر شکلی علیه ایالات متحده، با حمله‌ای به ایران با شدت هزار برابر پاسخ داده می‌شود!» روز گذشته نشریه آمریکایی «پولیتیکو» بدون هیچ‌گونه مدرکی و صرفا به منظور دادن فرصتی به ترامپ برای خودنمایی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر، مدعی شده بود که ایران قصد دارد برای گرفتن انتقام ترور جنایت‌کارانه سردار سپهبد حاج «قاسم‌سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه به دست تروریست‌های سنتکام، علیه یک دیپلمات آمریکایی اقدام کند. سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی نیز در واکنش به این ادعای نشریه آمریکایی درباره تهدید ایران برای سفیر آمریکا در این کشور، ابراز تعجب کرده و گفت این کشور هیچ اطلاعی در این خصوص ندارد.

همچنین مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به ادعای اخیر نشریه پولیتیکو گفت که «هرگونه اقدام علیه شهروندان آمریکایی از سوی ایران برای واشنگتن به هیچ وجه قابل قبول نیست.» به گزارش «ایسنا» وزیر خارجه آمریکا افزود: «خیلی واضح برای جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌کنیم که چنین فعالیت‌هایی و حمله به هر آمریکایی چه دیپلمات، سفیر یا نیروهای نظامی، هرجایی و هر زمانی، قابل قبول نیست. ما هرچه را که از دستمان بربیاید، برای حفظ امنیت همه انجام می‌دهیم. » پمپئو در پاسخ به سوالی درباره ادعای نشریه پولیتیکو و اینکه تهدید به ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی تا چه حد واقعی است، مدعی شد: «جمهوری اسلامی ایران اقدام به ترور در سرتاسر جهان کرده و مردم را در اروپا و دیگر نقاط جهان ترور کرده است. ما چنین ادعاهایی را بسیار جدی تلقی می‌کنیم و از تمامی امکاناتی که در اختیار داریم برای حفظ جان تمامی کارکنان وزارت خارجه استفاده می‌کنیم.» همزمان بن رودز، مشاور امنیت ملی آمریکا در زمان دولت باراک اوباما در پیامی توییتری از اظهارات تهدیدآمیز اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران انتقاد کرد. به گزارش «ایسنا» بن رودز، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت پیشین آمریکا در پی انتشار پیام توییتری دونالد ترامپ در صفحه توییترش نوشت: «ایران به‌طور چشم‌گیری برنامه هسته‌ای‌اش را سرعت بخشیده و سیاست ترامپ درباره ایران، امنیت آمریکا و جهان را کاهش داده است. انتشار پیام‌های توییتری تهدیدآمیز این را تغییر نداده است. »