دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره گزارشی مبنی بر اینکه شخصاً مجوز یک حمله سایبری به روسیه حین انتخابات ۲۰۱۸ کنگره را صادر کرده بود، به فاکس نیوز گفت: ترجیح می‌دهم چنین چیزی نگویم اما باور کنید که کل این مساله اتفاق افتاده است و برای دوران دولت من است.

ترامپ در پاسخ به اینکه چرا حرفی از آن نزده بود، در جملاتی مبهم گفت: چون آنها دوست ندارند من حرف بزنم. اطلاعاتی‌ها می‌گویند لطفاً حرف اطلاعاتی در میان نباشد. خب گاهی اطلاعات خوب است و گاهی شما جیمز کومی، جان برنان، جیمز کلاپر را می‌بینید و این سوال را می‌پرسید که آیا اطلاعات خوب است؟ من هرگز آن اطلاعات را باور نمی‌کنم.

شورای امنیت ملی آمریکا به درخواست سی‌ان‌ان برای شفاف‌سازی درباره اظهاراتی که رئیس‌جمهوری آمریکا به آنها اشاره داشته است، پاسخی نداد.

ترامپ در پاسخ به انتقادهایی مبنی بر اینکه دست‌نشانده ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است، گفت: هیچکس به اندازه من علیه روسیه سختگیری نکرده است.

به نظر می‌رسد رئیس‌جمهوری آمریکا به عملیاتی اشاره داشته باشد که فوریه گذشته واشنگتن پست گزارشی از آن داد. طبق این گزارش، ارتش آمریکا حین انتخابات میان دوره جلوی نفوذ یک ترول روسی موسوم به "آژانس تحقیقات اینترنتی" را گرفت.

عملیات علیه این شرکت که با حمایت مالی یک میلیاردر نزدیک به پوتین انجام می‌شد، به منظور جلوگیری از هرگونه مداخله‌ای در انتخابات میان دوره صورت گرفت. این آژانس بابت بیشتر مداخله‌ها توسط روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ مقصر شناخته می‌شود. براساس گزارش پست، ترامپ برای جلوگیری از مداخله روسیه در انتخابات آمریکا این عملیات را تایید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.