ترامپ: داریم در خاورمیانه صلح ایجاد می‌کنیم

دونالد ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت فلوریدای آمریکا گفت: من به وعده خود عمل کردم، پایتخت واقعی اسرائیل را به رسمیت شناختم و سفارت آمریکا در اورشلیم (قدس اشغالی) را افتتاح کردم! همه روسای جمهوری وعده داده بودند که چنین کاری خواهند کرد، همه روسای جمهوری در طی دهه‌ها گفته بودند که این کار را خواهند کرد، ولی هیچ یک از آن‌ها چنین کاری نکردند، چون وقتی دولت را در دست گرفتند تحت فشار زیاد قرار گرفتند که این کار را انجام ندهند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: باید به شما بگویم که تقریبا همه سران کشورها به من زنگ زدند و گفتند «خواهش می‌کنیم این کار را نکنید، خواهش می‌کنیم این کار را نکنید»!» من گفتم به آن‌ها بگویید چند روز دیگر تماس می‌گیرم. وقتی که کارم را انجام دادم (سفارت را منتقل کردم) با آن‌ها تماس گرفتم و گفتم سلام! چه خبر؟

ترامپ ادامه داد: من همچنین حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان (اشغالی متعلق به سوریه) را به رسمیت شناختم، آن‌ها ۵۲ سال روی این موضوع کار می‌کردند. آن‌ها به مدت ۵۲ سال روی این مسئله کار می‌کردند، ولی نتوانستند به چیزی برسند! هرساله افرادی می‌آمدند، اقامت می‌کردند، بخور و بنوش زیادی می‌کردند، خوش گذرانی می‌کردند و می‌رفتند، ولی هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد! ۵۲ سال طول کشید، اما من در طی یک روز این کار را کردم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد: ما به جای این جنگ‌های بی پایان داریم در خاورمیانه صلح ایجاد می‌کنیم، بدون ریختن خون بر روی شن‌ها (شن‌های بیابان ها) داریم این کار را می‌کنیم! شما دارید می‌بینید که چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ در واقع نکته‌ای که آن‌ها درباره اش گزارش نکردند این بود که فکر می‌کنم سه یا چهار بار برای جایزه صلح نوبل (نامزد شدم)! باور می‌کنید! سه یا چهار بار!

وی اضافه کرد: من ماجرا را تعریف کردم و به همسرم گفتم که ما اوقات خوشی خواهیم داشت و تلویزیون تماشا خواهیم کرد! (به همسرم گفتم) نامزد دریافت جایزه نوبل شده ام! سپس (شبکه تلویزیونی) خبر جعلی را روشن کردم و دیدم خبرها را یکی پس از دیگری پخش می‌کنند. آن‌ها درباره هواشناسی در «پن هندل» در ایالت فلوریدا صحبت می‌کنند، درباره این یا آن خبر صحبت می‌کنند.

ترامپ ادامه داد: خبرها یکی پس از دیگری پخش شد، اما هیچ اشاره‌ای به (معرفی ترامپ برای دریافت جایزه صلح نوبل) نشد. به یاد دارید که وقتی اوباما جایزه نوبل گرفته بود چه شد؟ وی حتی نمی‌دانست چرا چنین جایزه‌ای گرفت؟ اما (دریافت جایزه صلح نوبل به وسیله اوباما) بزرگترین رویداد خبری در این شبکه‌ها بود!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.