ترامپ در توئیترش نوشت: «بسیار هوشمندانه است که در درگیری شدید در طول مرز ترکیه برای ایجاد یک تغییر مشارکت نکردیم. کسانی که به اشتباه ما را وارد جنگ‌های خاورمیانه کردند هنوز نیز برای جنگ فشار می‌آورند. آنها نمی‌دانند که چه تصمیم بدی اتخاذ کرده‌اند.»

رئیس جمهور آمریکا افزود: «آیا به یاد می‌آورید که دو سال پیش زمانی که عراق قصد داشت به جنگ با کردها در مناطق مختلف سوریه بپردازد. بسیاری از ما خواستند تا به همراه کُردها علیه عراق بجنگیم. من گفتم خیر و کُردها دو بار جنگ را رها کردند. هم اکنون اتفاق مشابهی با ترکیه در حال وقوع است.»

ترامپ اضافه کرد: «کُردها و ترکیه برای سال‌های زیادی است که در حال جنگیدن هستند. ترکیه پ‌ک‌ک را بدترین تروریست می‌داند. دیگران ممکن است که بخواهیم وارد شوند و برای یک طرف یا دیگران بجنگند. به آنها اجازه دهیم. ما شرایط را از نزدیک دنبال می‌کنیم. جنگ‌های بی پایان.»

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که صدها نیروی نظامی این کشور از مواضع خود در شمال سوریه عقب‌نشینی می‌کنند. اسپر گفت این اقدام به دستور رئیس‌جمهور آمریکا و با توجه به ادامه عملیات نظامی ترکیه در مناطق شمالی سوریه صورت می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.