چرا ارز ۴۲٠٠ تومانی فسادزا است؟

مصطفی طاهری‌ ظهر امروز ‌در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: کشور در حال حاضر با چالش‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه است. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معیشت و مشکلات اقتصادی دغدغه اصلی است، خاطر نشان کرد: نرخ ارز به کانال ۳۰ هزار تومان رسیده است. 

وی همچنین افزود: افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها موجب آشفتگی در بازار شده است.

طاهری از دو اقدام مجلس در حوزه اقتصاد و معیشت یاد و عنوان کرد: رویکردهای کوتاه‌مدت برای اقشار آسیب‌پذیر بوده و رویکردهای بلندمدت و میان‌مدت برای مقاوم‌سازی اقتصاد خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح تولید یک میلیون مسکن در سال و مالیات بر عایدی سرمایه از جمله برنامه‌های مجلس برای بهبود معیشت مردم است.

وی با اشاره به اینکه نظارت یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم است، تاکید کرد: نظارت باید جامع و هوشمند باشد تا قبل از وقوع مشکل جلوی آن گرفته شود.

طاهری با اشاره به عادت دولت‌ها برای اداره کشور از طریق فروش نفت ادامه داد: راهکارهای جایگزینی بودجه‌ا،  امروز در ارتباط با نفت و تفکرات نفتی است.

وی با اشاره به اینکه مالیات یکی از ابزارهای ایجاد درآمد است، تاکید کرد: این بخش در کشور نیاز به بازنگری دارد.

طاهری با بیان اینکه در کشور از بخش تولید مالیات زیادی اخذ می‌شود، گفت: این در حالی است که بسیاری از بخش‌ها در کشور در زمینه اخذ مالیات مغفول مانده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از فعالیت کمسیون فرهنگی بر پروژه‌های جمعیت و معضلات ناشی از پیری خبر داد و گفت: فضای مجازی و ساماندهی آن در دستور کار این کمسیون قرار گرفته است.

طاهری با اشاره به اینکه ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی فسادزا است، تاکید کرد: دولت می‌تواند مابه‌التفاوت گرانی را به تولیدکننده یا مصرف‌کننده پرداخت کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از وجود تکثر قانون در کشور یاد کرد و گفت: هرس کردن قوانین بهتر از افزایش است.

وی با اشاره به اینکه مجلس تمرکز خود را بر نظارت معطوف کرده است، ادامه داد: ناکارآمدی مدیران را به استاندار گزارش می‌دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.