امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید پایگاه دوم هوانیروز مسجدسلیمان در شمال خوزستان بیان کرد: در زمینه قطعه سازی به دستاوردهای بزرگی رسیده‌ایم که دیگر تحریم‌ها نمی‌تواند مانعی برای رشد و پیشرفت صنعت هوایی ما باشد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ناوگان عظیم بالگردی هوانیروز ارتش قدرتمندترین ناوگان خاورمیانه است و دستیابی به این فناوری پیشرفته با فکر جوانان متخصص و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان حاصل شده است.

وی ادامه داد: اکنون در بحث سامانه‌های دید در شب و موشک‌های نقطه زن پیشرفته به دانش بالایی رسیده‌ایم و به عنوان تجهیزات کاربردی از این دانش استفاده می‌کنیم.

سرتیپ دوم قربانی افزود: جمهوری اسلامی پس از ۴۰ سال تحریم به این اقتدار دست پیدا کرده و با دست توانمند خود و هدایتگری رهبر معظم انقلاب امروز یکی از قدرت‌های بزرگ جهان است.

فرمانده هوانیروز ارتش در ادامه با بیان اینکه هوانیروز جمهوری اسلامی تاکنون بیش از ۲۸۷ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از افتخارات ما به شمار می‌رود گفت:جنس فرهنگ دفاع مقدس از جنس ایثار، شهادت و عاشورا است و همین امر راز ماندگاری این دوران پس از گذشت 40 سال و تضمین کننده انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی برای ایران اسلامی است و فرهنگ و شعور این دوران سرآمد فرهنگ جهان غرب است.

وی گفت: در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از کشورهای غربی حامی رژیم بعث بودند اما خون‌های به زمین ریخته جوانان برومند این نظام درخت تنومند انقلاب را مستحکم تر کرد و اکنون دنیا برابر اسلام و ولایت فقیه به زانو درآمده است.

امیر قربانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته در سخنان خود فرمودند که انقلاب و دفاع مقدس دستاوردهای ارزشمندی برای ما داشت که نقش فرماندهی امام خمینی (ره) و هدایتگری ایشان در پیروزی‌های این نظام اسلامی برجسته بود.

وی بیان کرد: انتقال دستاوردهای نظام اسلامی ، دوران انقلاب و دفاع مقدس و همچنین برجسته کردن نقش امام خمینی(ره) در مدیریت جنگ تحمیلی به نسل آینده از ضرورت‌ها است.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی افزود: همچنین رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس در سمت نماینده وزارت دفاع نقش برجسته ای داشتند و بارها و بارها در میدان نبرد و خط مقدم حضور یافته و فرامین امام خمینی(ره) را به فرماندهان نظامی منتقل می‌کردند.

وی گفت: ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ کشور ما درگیر انقلاب بود مردم تجربه جنگ را نداشتند و هنوز کشور ما در حال پاکسازی از عناصر رژیم گذشته بود و سپاه تازه تاسیس در حال شکل گیری بود که حمله سراسری رژیم بعث عراق به مرزهای کشور شرایط دشواری را برای ما رقم زد.

وی ادامه داد:ارتش عراق با تمام قدرت و ظرفیت جنگ را با هدف از بین بردن فرهنگ انقلاب آغاز کرد و نمی‌توانیم منکر این قدرت نظامی شویم.

امیر قربانی گفت: هوانیروز ارتش نیز امکانات محدودی برای مقابله با رژیم تا دندان مسلح بعث عراق داشت و هیچ معادله نظامی نمی‌توانست پیروزی ما را پیش بینی کند.

وی افزود: تنها نکته‌ای که شاید رژیم بعث آن را نادیده گرفته بود فرهنگ ایثار و شهادت ملت ایران بود که همین امر تمامی معادلات این رژیم و کشورهای غربی را بر هم زد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.