مسعود رضایی با حضور در برنامه تلویزیونی با اشاره به سهمیه بنزین وانت بارها اظهار کرد: شرکت ملی پخش فراورده‌های طرحی برای دوگانه سوز کردن رایگان خودروها عمومی در دست اجرا دارد، که طی آن تجهیزات سی ان جی به صورت رایگان در اختیار صاحبان خودرو قرار می‌دهد، و پس از تغییر به دوگانه سوز سهمیه سوخت آن‌ها تغییر خواهد یافت. 

مدیر سامانه کارت هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: کاهش سهمیه سوخت وانت بارها جمله‌ای دقیق نیست، به دلیل اینکه سوخت سی ان جی با قیمت ارزانتر در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و مطابق جدول سوخت سهمیه بنزین آن‌ها تغییر خواهد کرد.

وی افزود: در مصوبه هییت وزیران دریافت سهمیه ویژه به خودروها منوط به فعالیت‌های عمومی است و باید تفاوت قائل شد بین وانت‌های شخصی و عمومی، سهمیه سوخت به وانت‌ها به دوشکل ارائه می‌شود که در روش اول تخصیص سهمیه بر اساس لیتراژ که در کارت سوخت آن‌ها ذخیره می‌شود و این شیوه برای وانت‌های عمومی و شخصی یکسان است.

رضایی عنوان کرد: برای وانت‌های پرمصرف و کم مصرف به ترتیب ۲۵۰ و ۱۵۰ لیتر بنزین در نظر گرفته شده و مازاد بر این دو لیتراژ متناسب بر فعالیت در حوزه فعالیت عمومی که از سوی وزارت کشور، راه و شهرسازی و صنعت تعیین می‌شود، به عبارتی اگر وانت باری اقدام به ارائه خدمات عمومی ارائه می‌دهد اگر پرمصرف باشد تا ۶۰۰ لیتر می‌تواند دریافت کند و اگر کم مصرف باشد تا ۴۰۰ لیتر دریافت می‌کند و طبیعتا وانت‌هایی که ثبت نام نکردند و کار عمومی انجام نمی‌دهد همان لیتراژ اولیه را دریافت می‌کنند. 

وی ادامه داد: سه نهاد متولی در لیتراژ وانت بارها، وزارت صنعت، وزارت کشور برای حوزه درون شهری و وزارت راه و شهرسازی برای حوزه برون شهری این سه نهاد اطلاعات را که در سامانه دریافت می‌کنند به وزارت راه و شهرسازی برای بررسی ارسال می‌شود و پس از تایید به وزارت نفت ابلاغ می‌شود. 

مدیر سامانه کارت هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: صاحبان وانت بارها برای اعتراض به میزان سوخت دریافتی می‌تواند به متولی و قسمتی از این سه وزارت خانه که ذکر شد، مراجعه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.