«گیر پدرسون»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحده به سوریه با انتقاد از تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه گفت که هرگونه تحریم یک‌جانبه نباید مانع از دسترسی مردم این کشور به مواد غذایی و دارویی شود.

پدرسون که امروز جمعه در جلسه سارمان ملل در مورد سوریه سخنرانی می‌کرد، گفت: «باید ارسال کمک‌ها به همه مردم سوریه بدون هرگونه سیاسی‌کاری تضمین شود».

ایالات متحده آمریکا از اواخر خرداد (۲۸ خرداد) تحریم‌های اقتصادی خود موسوم به «قانون سزار» را علیه دولت سوریه وضع کرده و طی این مدت شماری از اطرافیان رئیس جمهور سوریه و مقامات کشوری و لشکری این کشور را در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داده است.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین از بازیگران خارجی در این کشور خواست که جلوی خشونت را گرفته و به وضعیت گروه‌های تروریستی در شرایط همکاری بین‌المللی رسیدگی کنند.

پدرسون در مورد کمیته قانون اساسی سوریه نیز گفت که اعضای این گروه همچنان بر جدول کار دور جدید نشست‌ بر محور این کمیته به توافق نرسیده‌اند.

او گفت که بحران و شرایط سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل ایجاد راه کار سیاسی است که همه طرف‌ها برای تحقق آن رغبت و تمایل از خود نشان دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.