فرحان حق رور سه شنبه در نشست خبری روزانه در سازمان ملل متحد افزود دبیرکل این سازمان از فرصت فراهم شده برای تشکیل کمیته قانون اساسی به رهبری و مدیریت سوری که با تسهیلگری سازمان ملل روز چهارشنبه در ژنو افتتاح می شود، استقبال می کند.
وی ادامه داد: برای نخستین بار، دولت جمهوری عربی سوریه و کمیسیون مذاکراتی مخالفان سوریه دور هم می نشینند تا گام نخست را در مسیر سیاسی برون رفت از درگیری غمبار سوریه بردارند.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: وی انتظار دارد که طرفین با حسن نیت در راستای راه حل منطبق با قطعنامه ۲۲۵۴  با هم همکاری کنند تا آرمان‌های قانونی همه مردم سوریه برآورده شود و بر اساس تعهد جدی به حاکمیت ، استقلال ، وحدت و تمامیت ارضی کشور استوار باشد.

حق با تاکید بر اینکه اعتماد و اطمینان لازمه تداوم کار کمیته تدوین قانون اساسی سوریه است، اظهار کرد: مشارکت معنادار در کمیته قانون اساسی ، همراه با قطع خصومت ها در سراسر کشور ، محیط مورد نیاز فرستاده ویژه ، ژیر پدرسن را فراهم می کند تا او برای تسهیل یک روند سیاسی گسترده تر ، وظیفه خود را بطور مؤثر انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: جیر پدرسن نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه ، به طور جداگانه با نمایندگان دولت و مخالفان در ژنو نشست خواهد داشت و پیش از آغاز به کار کمیته قانون اساسی، با وزیران خارجه روسیه، ترکیه و ایران دیدار خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.