دکتر شکراله سلمان زاده بیان کرد: تخریب عضلانی باعث می‌‎شود فرد تا مدت‌ها ضعف شدید عضلانی داشته باشد.

وی افزود: حتی برخی از افراد تا مدت‌ها توان از جا برخاستن را ندارند، البته با تقویت عضلات، بازتوانی، فیزیوتراپی و مصرف دارو بهبودی حاصل می‌شود ولی فلج کامل و درگیری عصب تاکنون مشاهده نشده است.

سلمان زاده بیان کرد: این گونه عوارض شدید بیشتر در افراد با بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، فشار خون و گروه سالمند بروز می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: علایم و عوارض بیماری متنوع است که گوارشی، تنفسی و عضلانی را شامل می‌شود.

وی در خصوص راه های ورود ویروس به بدن گفت: کرونا از طریق گوش امکان ورود به بدن را ندارد اما در صورت ابتلا به بیماری می‌تواند گوش داخلی را درگیر کند.

التهاب ملتحمه از عوارض کرونا بر بینایی

سلمان زاده اضافه کرد: این بیماری می‌تواند هر نقطه از بدن را درگیر کند که تاثیر بر روی سیستم عصبی مرکزی، ایجاد مننژیت، التهاب پرده‌های مغزی، تاثیر روی عصب‌های چشایی، بویایی، شنوایی و گاهی بینایی را در بر می‌گیرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: از عوارض کرونا بر روی بینایی ایجاد التهاب ملتحمه و در دستگاه گوارش، تهوع، استفراغ، سکسکه، اسهال و دل پیچه است و التهاب و نارسایی کلیه از دیگر عوارض است که در افراد متختلف متفاوت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: براساس آخرین گزارش اعلام شده ۱۲ شهر خوزستان سفید، ۲ شهر زرد، چهار شهر نارنجی و ۲ شهر همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: تعداد کل مبتلایان بستری خوزستان در روز جمعه ۳۱ مرداد، ۲۳ نفر گزارش شد که از این تعداد ۱۱ بیمار در محدوده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، پنج بیمار در محدوده دانشگاه علوم دزفول، چهار بیمار در محدوده دانشگاه علوم پزشکی آبادان، سه بیمار در محدوده دانشگاه علوم پزشکی بهبهان بودند و دانشگاه علوم پزشکی شوشتر هیچ بیمار بستری جدید در این مدت نداشت.

وی ادامه داد: در مجموع کل مبتلایان ۲۶۰ نفر در بخش‌ عادی بیمارستان‌ها، ۱۳۵ مبتلا در بخش مراقبت‌های ویژه در خوزستان بستری هستند و ۳۴ بیمار نیز در وضعیت اینتوبه (لوله‌گذاری در مجاری) به سر می‌برند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.