برنی سندرز سناتور دموکرات از ایالت ورمانت آمریکا در مصاحبه با برنامه میت د پرس شبکه خبری ان بی سی با اجرای چاک تاد CHUCK TODD، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را یک "دروغگوی بیمار" خواند که عادت به دروغگویی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از ان بی سی، مجری برنامه گفت می‌خواهیم کمی درباره مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با شما صحبت کنیم. می‌خواهم با موضوع خدمات پستی شروع کنم. از یکطرف اداره پست آمریکا می‌گوید آن‌ها با امکانات فعلی نمی‌توانند پاسخگوی شمار بالای آرای پستی باشند. از سوی دیگر، ما شاهد گزارش‌هایی از کنار گذاشتن ماشین آلات سورتینگ محموله‌های پستی هستیم. آقای سناتور به نظر شما آیا این‌ها اصلاحات قانونی خدمات پستی آمریکا هستند یا خرابکاری خدمات پستی؟

سندرز در پاسخ گفت: ببینید، چیزی که شاهد هستیم، این است که رئیس جمهور ایالات متحده هر کاری که می‌تواند می‌کند تا رای گیری (انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰) را منکوب کند، کاری کند که رای دادن از طریق پست برای مردم دشوار شود و مردم به ناچار با رفتن به حوزه‌های اخذ رای و حضور در این اماکن، جان خود را به مخاطره بیندازند. چیزی که رئیس جمهور می‌گوید این است:"ما هر کاری که بتوانیم خواهیم کرد... " این را من نمی‌گویم. این چیزی است که شخص ترامپ می‌گوید. ببینید، من فکر می‌کنم، ترامپ به بیماری دروغگویی مبتلاست و مدام دروغ می‌گوید، البته من باید بگویم و اذعان کنم که یک جای دیگر هم او فردی بسیار راستگو و صادق است. او گفته است:" ما می‌خواهیم رای گیری پستی را نابود کنیم. ما نمی‌خواهیم میلیون‌ها میلیون نفر از مردم آرای خود را از طریق پست ارسال کنند، ما می‌خواهیم این خدمات پستی را نابود کنیم. ما بودجه خدمات پستی را قطع خواهیم کرد. مردم می‌توانند حضوری رای بدهند. "
من فکر می‌کنم که او تصور می‌کند هرچه رای دادن را برای مردم دشوارتر کند، حضور رای دهندگان کمتر خواهد شد و این به سود او تمام خواهد شد و کمک خواهد کرد تا در انتخابات پیروز شود؛ لذا این کار او اقدامی تعمدی برای قطع بودجه خدمات پستی و نابودی اداره پست ایالات متحده است تا مردم نتوانند با بهره گیری از رای گیری پستی آرای خود را اعلام کنند. این را برنی سندر نمی‌گوید. این چیزی است که دونالد ترامپ به مردم آمریکا می‌گوید. این وحشتناک است. زیرا این مسئله، موضوعی فراتر از مبارزات انتخاباتی، بهداشت و سلامت مردم، آموزش مردم، خدمات پستی آمریکاست. این مسئله به مبحث دموکراسی بر می‌گردد و او با این کار سعی می‌کند در دموکراسی ما خرابکاری کند.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.