بنا بر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یکهزار و ۴۴۷ مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۶۵ هزار و ۹۷۵ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در شبانه‌ روز گذشته دستکم ۵۴ هزار و ۶۸۳ مورد جدید به ویروس «کووید-۱۹» آلوده شدند تا شمار کلی مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا به پنج میلیون و ۱۹۵ هزار و ۱۹۵ نفر برسد.

مقایسه آمار جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که مجدداً برای دومین روز پیاپی، آمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به بیش از یکهزار نفر رسیده است و همچنین آمار روزانه مبتلایان به کروناویروس در این کشور بیش از ۵۰ هزار نفر بوده است.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را پنج میلیون و ۳۶۰ هزار و ۳۰۲ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۶۹ هزار و ۱۳۱ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» با انتشار آمار روزانه مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در ایالات متحده گزارش کرد که میانگین مرگ و میر مرتبط با کرونا در آمریکا ۳.۲ درصد است و طبق برآوردهایی که صورت داده است، ظرف یک ماه آینده، مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

طبق آمار و ارقام این مرکز، ایالت کالیفرنیا با ۵۹۱ هزار و ۳۷۶ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۷۵۳ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کروناویروس در ایالات متحده محسوب می‌شود و پس از آن ایالت فلوریدا با ۵۵۰ هزار و ۹۰۱ مورد ابتلا و هشت هزار و ۷۶۵ مورد فوتی و تگزاس با ۵۲۳ هزار و ۹۷۷ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۵۲۷ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون بیماری کرونا در آمریکا بود علیرغم آنکه از نظر تعداد مبتلایان با ۴۲۲ هزار و ۷۰۳ مورد ابتلا در رده چهار ایالات آمریکا قرار دارد اما همچنان با ۳۲ هزار و ۷۹۷ مورد فوتی، بیشتری آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۲۰ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۴۸۱ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۷۴۸ هزار و ۳۴۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۲ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۸۰۹ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در جهان را دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۸۵ مورد ابتلا و ۱۰۴ هزار و ۲۰۱ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۳۲۹ هزار و ۶۳۸ مورد ابتلا و ۴۶ هزار و ۹۱ مورد فوتی، در رده دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.