طبق آمار و ارقام جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۹۹۵ مورد جدید، مجموع قربانیان کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۰۷ هزار و ۱۷۵ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می دهد که در شبانه روز گذشته همچنین ۱۹ هزار و ۶۹۹ مورد جدید به مبتلایان به ویروس کرونا افزوده شدند تا مجموع مبتلایان به «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا به یک میلیون و ۸۵۱ هزار و ۵۲۰ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز گذشته این مرکز نمایانگر کاهش نسبی تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را یک میلیون و ۹۰۱ هزار و ۷۸۳ مورد و مجموع قربانیان آن را در این کشور، ۱۰۹ هزار و ۱۴۲ نفر گزارش کرده است. ایالت نیویورک با ۳۸۲ هزار و ۸۳۷ مورد ابتلا و ۳۰ هزار و ۱۶۴ مورد فوتی، همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا است.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۶ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۷۰۵ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۳۸۵ هزار و ۹۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دو میلیون ۸۰۴ هزار و ۹۸۲ نفر نیز بهبودی پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.