طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، ظرف ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۷۸۴ مورد جدید، مجموع قربانیان کرونا ویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۰۵ هزار و ۱۶۵ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته دستکم ۲۱ هزار و ۱۸۸ مورد جدید به مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا افزوده شده است تا مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۳۶۰ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز گذشته این مرکز نمایانگر کاهش نسبی تعداد مبتلایان و قربانیان کروناویروس در ایالات متحده آمریکا است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را یک میلیون و ۸۵۹ هزار و ۳۲۳ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور، ۱۰۶ هزار و ۹۲۵ نفر گزارش کرده است. ایالت نیویورک با ۳۸۰ هزار و ۸۲۵ مورد ابتلا و ۲۹ هزار و ۹۸۸ مورد فوتی، همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می شود.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۶ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۱۹۲ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان، ۳۷۵ هزار و ۵۵۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دو میلیون و ۶۹۶ هزار و ۹ نفر نیز بهبودی پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.