سیدعباس موسوی با اشاره به وعده وزیر امور خارجه در آغاز دولت دوازدهم برای پیگیری دیپلماسی اقتصادی با احیا و پشتیبانی ویژه از معاونت اقتصادی در وزارت‌خانه اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود که طی این سال‌ها، اقدامی در زمینه اقتصادی انجام نشده، مورد قبول نیست.

وی تصریح کرد: معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه مسئولیت هماهنگی و تسهیل‌گری داشته و کار تصدی‌گری ندارد و از سوی دیگر وزارت خارجه نمی‌تواند کار اقتصادی انجام داده و جای وزارتخانه‌های اقتصادی را بگیرد اما وظیفه تسهیل دیدگاه‌های اقتصادی و تجمیع آن‌ها در کشور را بر عهده دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همچنین وزارت امور خارجه وظیفه دارد که فرصت‌های اقتصادی داخل کشور را به خارج معرفی کرده و بالاعکس، فرصت‌های خارجی را به داخل معرفی کند بنابراین با وجود اینکه وزارتخانه مسئول کار اقتصادی در کشور نیست اما تسهیل‌گر بوده و در این کار نیز موفق بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و جنوبی استفاده می‌کند بیان کرد: سیاست خارجی ایران در این دوره، متوازن و فعال بوده و تعداد سفرهایی که «ظریف» وزیر امور خارجه، با تیم‌های اقتصادی به آفریقا و آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی انجام داده قابل توجه بود و به زودی آمار آنها منتشر می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.