جانشین پراید به 107میلیون تومان رسید

با بازگشایی بازارهای مالی در هفته جاری بازارهای موازی بازار خودرو کاهش قیمت چشمگیری را تجربه می کنند و بازار خودرو نیز تحت تاثیر بازارهای طلا، سکه و ارز دچار نوسانات قیمتی شدیدی شده است به گونه که همزمان که قیمت پژو پارس اتوماتیک از ۱۹۰ میلیون تومان به ۲۳۳ میلین تومان رسیده است قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک از ۲۹۸ میلیون تومان به ۲۹۶ میلیون تومان رسیده است.

نوسان قیمت در تمام مدل های خودرو در بازار دیده می شود به گونه ای که قیمت پراید ۱۱۱ از ۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان امروز به ۹۲ میلیون تومان کاهش یافته است و قیمت پراید ۱۳۱ نیز از ۸۲ میلیون تومان به ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

 در بین دیگر خودروهای داخلی، قیمت ساینا یکی از محصولاتی که قرار است بخشی از جای خالی پراید را پر کند، بر روی ۱۰۸ میلیون تومان ثابت ایستاده است. همچنین تیبا به‌عنوان جانشین اصلی پراید نیز این روزها قیمتی حدودا ۱۰۷ میلیون تومانی دارد. با توجه به اینکه پراید حذف شده، چیزی به تحقق پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر رسیدن کف قیمت خودرو به ۱۰۰ میلیون تومان (در بازار آزاد) نمانده است.

در بین خودروهای مونتاژی قیمت خودرو پژو ۲۰۰۸ طی چند هفته اخیر نوسانات چشمگیری را تجربه کرده است به گونه ای که قیمت این خودرو طی دو هفته گذشته تا ۷۱۵ میلیون تومان پایین آمد و در هفته گذشته به ۷۴۰ میلیون تومان رسید و امروز نیز این خودرو به قیمت ۷۲۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود و قیمت مزدا ۳ نیز که در هفته گذشته به ۸۲۰ میلیون تومان رسیده بود امروز به۷۸۰ میلیون تومان رسید و قیمت خودرو سوزوکی گراند یتارا نیز امروز به ۸۲۰ میلیون تومان رسید و قیمت خودرو کیا سراتو مونتاژ نیز امروز ۶۳۵ میلیون تومان اعلام شده است.

کارشناسان بازار خودرو معتقدند رشد تورم تقاضا برای خرید خودرو را به شدت افزایش داده و بیش از ۹۰ درصد خریداران در بازار خودرو را کسانی تشکیل می دهند که با هدف سرمایه گذاری وارد بازار می شوند و مصرف کننده واقعی نیستند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.