آسوشیتدپرس گزارش داد، راجنات سینگ، وزیر دفاع هند امروز یکشنبه اظهار کرد دولتش در حال برنامه ریزی در خصوص اجرای تدریجی ممنوعیت واردات برخی کالاهای نظامی منتخب میان سال جاری میلادی و سال ۲۰۲۴ است. فهرست این ممنوعیت هنوز به طور علنی فاش نشده است.

راجنات سینگ در توئیتر نوشت: هدف ما اطلاع دادن به صنایع نظامی هند درباره ملزومات پیش بینی شده نیروهای مسلح هند است تا به این ترتیب آمادگی آنها برای تحقق هدف بومی سازی افزایش یابد. این یک گام بزرگ به سمت خودکفایی نظامی است.

ماه مه هند اعلام داشت شرکتهای جهانی می‌توانند تا سقف ۷۴ درصد در واحدهای تولید نظامی این کشور بدون الزام به مجوز دولتی سرمایه گذاری کنند که نسبت به میزان ۴۹ درصدی قبلی افزایش نشان داده است. هند با این سیاست جدید امیدوار بوده که شرکتهای خارجی دارای تکنولوژی‌های پیشرفته را ترغیب به ایجاد پایگاه‌هایی در این کشور با مشارکت با صنایع محلی کند.

دولت سپس اعلام داشت که هند دست از وارد کردن تسلیحاتی که می‌تواند در داخل تولید کند در راستای دورنمای خودکفایی اقتصادی همزمان با بحران شیوع کروناویروس، برخواهد داشت.

هند که یک خریدار عمده سلاح در جهان به حساب می‌آید، در زمان جنگ سرد اتکای زیادی به اتحاد شوروی سابق داشت. اما در ادامه به سراغ تنوع بخشیدن به خریدهایش از طریق انتخاب تجهیزات آمریکایی هم رفت.

دو کشور در زمان سفر ماه فوریه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به هند توافقی را برای آنکه هند سه میلیارد دلار تجهیزات نظامی پیشرفته شامل هلیکوپتر خریداری کند امضا کردند. سال گذشته میلادی هند سومین خریدار بزرگ سلاح در جهان بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.