آرش اوستا پس از ۴ سال پژوهش، گردآوری و تنظیم، ۲۸ قطعه را در قالب شادی‌های اقوام ایرانی جمع‌آوری کرده که در نخستین آلبوم ۱۲ قطعه را با گروه اوستا منتشر خواهد کرد.

ارکستراسیون این آلبوم مبتنی بر سازهای ایرانی با همراهی سازهای زهی است و از سازهای بومی هر منطقه برای رنگ‌آمیزی قطعات استفاده شده است. اشعار این آلبوم به زبان و گویش هر منطقه است اما ترجیع‌بند هر قطعه به زبان فارسی هم خوانده می‌شود که زبان وحدت همه‌ی اقوام ایرانی است و باعث می‌شود تا همه‌ی اقوام بتوانند از قطعات مختلف آلبوم لذت ببرند و در عین‌حال به اصل قطعه و معنی شعر لطمه‌ای وارد نشود.

آرش اوستا که علاوه بر تنظیم، خواننده‌ قطعات نیز هست درباره این امر گفت که تجربه‌ خوانندگی در این آلبوم از جهت نوع مخارج اصوات و لحن قطعات بسیار ارزنده بود و امیدوار است که این آلبوم بعد از ۴ سال کار پژوهشی به زودی منتشر شود.

سرپرست گروه اوستا در مورد تنظیم این آلبوم توضیح داد: در تنظیم قطعات هم از هارمونی ایرانی و هم از هارمونی موسیقی کلاسیک جهانی بهره بردم. همچنین در تنظیم برخی قطعات از گروه کر استفاده شده است.

این خواننده و آهنگ‌ساز در پایان اظهار کرد که آلبوم «شادی‌های اقوام ایرانی» به صورت صوتی و تصویری ارائه می‌شود. او با تأکید بر بخش تصویری اشاره می‌کند که ویژگی تصویر به گروه مخاطب امکان می‌دهد تا به خوبی با فضای آیینی آلبوم عجین و با سازها و لباس محلی اقوام ایرانی بهترآشنا شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.