به گزارش رویترز، سفیر چین در لندن امروز (یکشنبه) گفت که درصورت اعمال تحریم بریتانیا بر مقامات چینی کشورش قاطعانه واکنش نشان خواهد داد. تنش میان دو کشور پس از اعمال قانون امنیتی هنگ کنگ به شدت افزایش یافته است.

لیو ژیائومینگ، سفیر چین در بریتانیا به بی بی سی گفت: اگر دولت بریتانیا تا آن اندازه زیاده روی کند که هر مقامی در چین را هدف تحریم قرار دهد، چین مسلما واکنشی قاطعانه به آن خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: شما شاهد اتفاقاتی هستید که در آمریکا می افتد. آنها مقامات چینی را تحریم می کنند، ما نیز سناتورهای آنها را تحریم می کنیم. من نمی خواهم چنین اتفاقات متقابلی در روابط بین چین و بریتانیا رخ دهد.

اوایل ماه جاری میلادی بریتانیا تحریم های جدیدی علیه افراد و مقاماتی در چین اعمال کرد که به ادعای لندن در نقض حقوق بشر و جرایم سازمان یافته نقش داشتند.

برخی مقامات در دفتر بوریس جانسون معتقدند که حزب حاکم بریتانیا باید از این تحریم ها برای هدف قرار دادن مقامات چینی استفاده شود.

پیش از این نیز سفیر چین گفته بود که بریتانیا همچنان به اظهارات مداخله جویانه خود درباره هنگ کنگ ادامه می دهد. به گفته او پکن هرگز در امور داخلی بریتانیا دخالت نکرده و امیدوار است که لندن نیز این اصل را رعایت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.