به گزارش تریدینگ اکونومیکس، متوسط نرخ تورم چین در ۱۲ ماه منتهی به ژوین ۲۰۲۰ به ۲.۷ درصد افزایش یافت. این نرخ تورم که ۰.۳ درصد بیشتر از  تورم ماه قبل و  ۰.۱ درصد بیشتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده است، بیش از همه تحت تأثیر افزایش تورم بخش خدمات  قرار گرفته است که تورم آن از ۵.۲ درصد در ماه می به منفی ۵.۱ درصد در ماه ژوین کاهش پیدا کرده است.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم چین در ماه ژوین به منفی ۰.۱ درصد رسیده است که  ۰.۷ درصد بیشتر از تورم ماهانه ثبت شده این کشور برای ماه می به حساب می رود.

در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم آب و برق از منفی ۰.۵ درصد به منفی ۰.۶ درصد کاهش  پیدا کرده است. هم چنین نرخ تورم در بخش مراقبت‌های درمانی از ۲.۱ درصد به ۱.۹ درصد و بخش فرهنگ و آموزش از ۲.۲ درصد به ۱.۹ درصد کاهش یافته است. نرخ تورم در بخش حمل و نقل نیز منفی ۴.۶ درصد اندازه گیری شده است.

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد، در ماه ژوین به ۱.۱ درصد رسیده است که در مقایسه با ماه قبل ۰.۴ درصد کمتر شده است. متوسط نرخ تورم چین در بازه زمانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۱۳ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۹ با ۲۸.۴۰ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل ۱۹۹۹ با منفی ۲.۲ درصد بوده است.

به کاهش سرعت شیوع کرونا، روند بازگشایی کسب و کارها در چین شدت یافته است. یی گانگ- رییس بانک مرکزی چین با برشمردن برخی از اقدامات این بانک برای ثبات بخشی به بازارهای مالی این کشور  گفته است که تلاش ها برای حمایت بیشتر از بخش های مختلف اقتصادی ادامه خواهد یافت هر چند که به لطف زیرساخت های نیرومند، اقتصاد این کشور با وجود شیوع گسترده کرونا آسیب زیادی ندیده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.