به گزارش تریدینگ اکونومیکس، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا و انگلیس که منجر به توقف بخش بزرگی از فعالیتهای اقتصادی در این کشور شده، نرخ تورم سالانه این کشور تا پایان ماه آوریل با ۰.۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۰.۸ درصد رسیده است.

این نرخ تورم که پایین‌ترین نرخ تورمی انگلیس در طول چهار سال اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تأثیر کاهش نرخ تورم بخش آب و برق قرار گرفته است که تورم آن از ۱.۷ درصد در ماه مارس به منفی ۱.۱ درصد در ماه آوریل تقلیل پیدا کرده است. نرخ تورم در بخش حمل و نقل از ۱.۳ درصد به منفی یک درصد رسیده است. در بخش خدمات صنعتی نیز نرخ تورم نزولی بوده و از ۲.۵ درصد در ماه مارس به ۱.۳ درصد در ماه آوریل کاهش یافته است.

هسته تورمی که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن در نظر نمی گیرد، تا پایان ماه آوریل با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل خود به ۱.۵ درصد رسیده است.

نرخ تورم ماهانه در انگلیس نیز با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به منفی ۰.۱ درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم انگلیس در بازه زمانی ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۵۵ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به ماه آوریل ۲۰۱۵ با ۸.۵ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل ۲۰۱۵ با منفی ۰.۱ درصد بوده است.

 نرخ تورم ماه مارس می تواند باعث ناامیدی بیشتر بانک مرکزی شود که رسیدن به سطح دو درصدی را هدفگذاری کرده و بخش بزرگی از توان و ابزارهای در اختیار خود را برای تقویت رشد اقتصادی و حمایت از کسب و کارها در برابر شیوع ویروس کرونا هزینه کرده است. انگلیس اکنون برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا با دستور نخست وزیر قرنطینه شده است. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.