«بردلی بلیکمن» مشاور «جورج بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت که تا زمانی که ایران رفتار خود را تغییر ندهد، هیچگونه عادی سازی روابط میان واشنگتن و ایران صورت نخواهد پذیرفت.

وی که با شبکه خبری العربیه مصاحبه می‌کرد، افزود: «آمریکا در حال ادامه دادن به کارزار فشار حداکثری تحریم‌ها علیه ایران است.»

این مقام سابق آمریکایی در ادامه این مصاحبه مدعی شد: «ایران باید درک کند که هیچگونه عادی سازی روابط میان ایران و آمریکا صورت نخواهد پذیرفت مگر آنکه آنها رفتار خود را تغییر دهند که نخست و مهمتر از همه تغییر رفتار آنها در دستیابی به سلاح هسته‌ای، خشونت، تامین مالی تروریسم و ایجاد بی‌ثباتی است.»

این اظهارات بلیکمن در حالی مطرح می‌شود که آمریکا تمام تلاش خود را به کار بسته تا تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل را که اواخر مهرماه به پایان می‌رسد تمدید کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با تغییر دولت کنونی آمریکا احتمال تغییر در سیاست‌های آمریکا در قبال ایران وجود دارد که پاسخ داد که تغییر دولت بر سیاست خارجی آمریکا تاثیر چندان نخواهد گذاشت.

مشاور جورج بوش اضافه کرد: «امور بین‌الملل با انتخابات در آمریکا تغییر نمی‌کند مگر آنکه بحرانی وجود داشته باشد. ایران امروز در وضعیت بهتری نسبت به شرایطی که در ماه نوامبر تحت ریاست جمهوری ترامپ خواهد بود، قرار ندارد و در صورتی که ترامپ بار دیگر انتخاب شود شرایط بدتر خواهد شد.»

از سوی دیگر «دونالد ادوین نیوچترلین» که سابقه فعالیت در وزارت خارجه آمریکا و همچنین کار در سفارتخانه‌های واشنگتن در آلمان، تایلند و ایسلند را دارد، در روزنامه «دیلی پراگرس» یادداشتی با این عنوان منتشر کرده است که «بایدن، ترامپ درباره سیاست خارجی آنقدرها از هم دور نیستند (با هم اختلاف ندارند)». 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.