به گزارش شبکه خبری المیادین، دیاب که در کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت، خطاب به مردم کشورش افزود که آنان باید صبور باشند، چرا که مبارزه با فساد بسیار سخت است و مفسدان به راحتی تسلیم نخواهند شد.

وی شایعات را دلیل وخیم‌شدن بحران کاهش ارزش لیره این کشور در مقابل دلار آمریکا دانست، افزود که یک حملات برنامه‌ریزی شده علیه دولت وی در حال انجام است.

نخست وزیر لبنان با بیان این که کابینه لبنان اعتماد بخش زیادی از مردم کشورش را داراست، گفت: طرح کودتا علیه کارگروه‌های مبارزه با فساد شکست خورده‌است.

دیاب به لبنانی‌ها اطمینان داد که اموال و دارایی‌های آن‌ها در بانک‌ها و بانک مرکزی امن و محفوظ است.

اظهارات وی درحالی بیان می‌شود که لبنان در یک ماه اخیر با کاهش ارزش لیره در برابر دلار روبروست و این امر موجب شده است که صف‌های طولانی در برابر بانک‌ها برای خارج کردن پول ایجاد شود.

نخست‌وزیر لبنان همچنین هشدار داد که در برابر اقدامات برخی که به دنبال تحمیل سیاست‌هایی هستند که این کشور را به این بحران کشانده است، سکوت نخواهد کرد.

دیاب با اشاره به این که "کابینه‌اش به موفقیت‌های زیادی دست یافته است، اما برخی افراد می‌خواهند بر واقعیت‌ها سرپوش بگذارند، افزود: همین کافی است که آنها کشور را به سمت بدهی سوق دادند و امروز در جستجوی سپرده لبنانی‌ها هستیم که آن را نیز از میان برده‌اند.

درگیری‌های دیروز میان معترضین و نیروهای امنیتی در بیروت پایتخت لبنان و شهر طرابلس در شمال این کشور که در پی اعتراض به فروپاشی ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا و نیز وخامت اوضاع معیشتی رخ داد،  ۴۲ زخمی به جا گذاشت و موجب خسارات به اموال عمومی و خصوصی این کشور شد.  

اعتراض‌ها به اوضاع اقتصادی نامناسب در لبنان و پیامدهای آن نظیر افزایش نرخ بیکاری، گرانی و کمبود ارزهای خارجی که در واکنش به فساد اقتصادی چند سال گذشته در این کشور به راه افتاده، حدود هشت ماه پیش آغاز و اندکی بعد منجر به استعفای نخست‌وزیر و تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست «حسان دیاب» شد.  

دولت وحدت ملی و فن‌سالار لبنان که تمام تلاش خود را برای حل مشکل بدهی‌های خارجی و سامان دادن به اوضاع اقتصادی معطوف کرده، این روزها با موج جدیدی از تلاش مخالفان که با موج سواری بر تظاهرات خیابانی در پی اهداف سیاسی خود هستند، روبه رو شده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.