یحیی گل‌محمدی درباره شرایط بازیکنان بعد از شروع مجدد تمرینات اظهار داشت: ما دو هفته است که تمرینات را شروع کرده‌ایم و بیشتر در بخش‌های بدنی و هوازی در قالب تاکتیک با بازیکنان کار کرده‌ایم. سعی کرده‌ایم که بازیکنان زودتر به شرایط بازی برسند چرا که زمان زیادی تا شروع مسابقات نداریم. در مجموع در این دو هفته خوب تمرین کرده‌اند. هفته پیش یک بازی درون تیمی داشتیم و دیروز هم با سایپا بازی کردیم. تا اینجا همه چیز خوب بوده و از تلاش و انگیزه بازیکنان راضی هستم.

او ادامه داد: البته چند مشکل هم داشته‌ایم. از جمله اینکه بشار رسن و اوساگونا هنوز به تمرینات برنگشته‌اند و رادوشویچ هم دیر به تمرینات برگشت. یکی دو مصدوم هم در تمرینات داشته‌ایم. ضمن اینکه در شروع بازی‌ها هم بازیکن محروم داریم. به همین خاطر نگران این مسائل در شروع لیگ هستم و امیدوارم باشگاه مشکلات بازگشت خارجی‌ها را برطرف کند.

سرمربی پرسپولیس درباره ارزیابی‌اش از عملکرد بازیکنان در بازی با سایپا گفت: در مجموع این بازی‌ها به ما کمک می‌کند که به آمادگی بیشتری برسیم. تقریبا سه ماهی بود عملکرد بازیکنان را در زمین ندیده بودیم و آخرین مسابقه ما همان بازی با شهر خودرو بود. از این بابت واقعا خوشحال بودم که دوباره فوتبال هست و جریان دارد. عملکرد بازیکنان هم خوب بود هر چند هنوز تا رسیدن به آمادگی و هماهنگی کامل فاصله دارند. 

سرمربی پرسپولیس درباره ناهماهنگی در تشخیص ابتلای اعضای تیم‌ها به کرونا و لزوم تست‌گیری واحد از تیم‌های لیگ، گفت: من در این مسائل زیاد تخصص ندارم. اگر قرار باشد یک آزمایشگاه واحد باشد که همه تست‌ها را بگیرد خیلی سخت خواهد بود و برای تیم‌های شهرستانی هم هماهنگی‌اش دشوار است و به نظر من شدنی نیست. الان گفته می‌شود بعضی از بازیکنان به کرونا مبتلا شده‌اند که به نظر من این اتفاق به قبل از شروع تمرینات برمی‌گردد. از این بابت خوشحالیم که شروع تمرینات و همینطور رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی به باشگاه‌ها باعث شد وضعیت ابتلای مربیان و بازیکنان و سایر اعضای تیم‌ها مشخص شود و در نهایت این چند نفر از تیم‌ها و جامعه جدا شدند. این اتفاق به همه تیم‌ها کمک کرد و در واقع شروع تمرینات باعث شد وضعیت کرونا در فوتبال مشخص و کنترل آن راحت‌تر شود. به نظر من پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند خیلی به ادامه لیگ کمک کنند. باید همکاری خوبی از طرف فدراسیون و باشگاه‌ها در این زمینه انجام شود.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه بیرانوند باید چند روز دیگر برای حضور در تست‌های پزشکی تیم جدیدش به بلژیک برود، گفت: این اتفاق نباید بیشتر از ۴۸ ساعت طول بکشد. فکر نمی‌کنم خیلی لازم باشد که علیرضا قبل از شروع مسابقات بلژیک به این کشور برود و به نظرم بعد از پایان لیگ ما هم می‌تواند برود و تست‌هایش را انجام دهد. من به باشگاه هم گفته‌ام مخالف رفتن بیرانوند برای تست هستم و همانطور که فیفا هم اعلام کرده او تا آخر فصل بازیکن تیم ماست و باید تا پایان لیگ ما را همراهی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.