حسن یزدانی در خصوص این که چه اتفاقی افتاد که کشتی‌گیر شد اظهار داشت: من از ١٢ سالگی این رشته را شروع کردم. در کشور و شهر ما همه به این رشته ورزشی علاقه زیادی وجود دارد. من همه به این رشته علاقه مند شدم در باشگاه ثبت نامه کردم و به صورت حرفه ای شروع به تمرین کردم.

وی در خصوص الگویش در کشتی عنوان کرد: به یک نفر نمی‌توان اتکا کرد. من کشتی همه را می بینم و از نکات آن در تمریناتم استفاده می کنم. سعی می‌کنم نکات فنی و خوب تمام قهرمانان ایران و جهان را سرلوحه قرار دهم. اما از لحاظ اخلاقی تختی الگویم است، اما الگوهای زیادی دارم که نمی‌توان تنها یک نفر را نام برد.

یزدانی در خصوص مصدومیتش گفت: حدود ٢ ماه است تمرین می‌کنم. کارهای تقویتی روی زانویم را انجام دادم و یک ماه هم است که کار روی تشک را آغاز کرده‌ام و خوشبختانه شرایط خوبی دارم.

قهرمان المپیک در رابطه با تغییر وزن‌هاش خاطرنشان کرد: برنامه‌ام بر اساس تغییرات در وزنم تعیین می‌شود؛ در طول این سال‌ها هم هر زمان که وزنم بالا می‌رفت بر همین اساس وزن مسابقه‌ای خودم را انتخاب می‌کردم. در قانون جدید وزن کم کردن سخت بود و مجاب به وزن بالاتر بروم. وزن طبیعی بدنم اکنون ٨٩ کیلوگرم است و فک می‌کنم کشتی گرفتن در ٨۶ کیلو برای من ایده‌آل باشد. حالا اگر بازهم وزنم بالاتر برود در وزن‌های بالاتر هم کشتی خواهم گرفت و دوست دارم این را هم تجربه کنم، اما در حال حاضر وزنم این اجازه را نمی‌دهد و برای ٨۶ کیلو خوب است.

یزدانی در رابطه با در مسابقات جهانی سال ٢٠١۵ و مغلوب شدنش در برابر ماگومدوف گفت: هر مسابقه و هر شکست درس‌های زیادی دارد. قطعا بعد از هر مسابقه روی نقاط ضعفم کار می‌کنم تا بهترین نمایش را داشته باشم. سال ٢٠١۵ اولین حضورم در مسابقات جهانی بزرگسالان بود که کشتی را ماگدوف واگذار کردم. اشتباهاتی هم داشتم که سعی کردم در اردوها این مشکلات را برطرف کنم تا در المپیک بهترین نمایش را داشته باشم که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و توانستم یک مدال خوشرنگ را برای کشورم به ارمغان آورم.

وی در خصوص دیدار فینال المپیک ریو گفت: در مورد آن مسابقه حضور ذهن ندارم، اما قطعا به چیزهای خوبی فکر می‌کردم. حتی یک درصد هم به باخت فکر نمی‌کردم و اتفاقاتی به خاطر آسیب‌دیدگی حریفم رخ داد که می‌توانست کار را سخت کند، اما خدا و مربیان کمک کردند تا خودم را کنترل کنم و عصبانی نشوم و تمرکزم را از دست ندهم. کشتی هم به ثانیه‌های آخر کشید و در نهایت پیروز میدان شدم.

یزدانی در خصوص ارتباطش با رقیب‌اش دیوید تیلور و آرزوی سلامتی برای او تاکید کرد: همه ورزشکاران سعی می‌کنند نماینده سنت‌ها و فرهنگ کشورشان باشند. تمام حریفان برای من قابل احترام هستند و برای تک تک آنها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. چه حریفان مستقیم مانند دیوید تیلور یا دیگران برایم فرقی نمی‌کنند و دوست دارم در بهترین شرایط باشند تا مبارزه خوبی را به نمایش بگذاریم تا مردم از تماشای آن لذت ببرند. من سعی می‌کنم اصول اخلاقی را و آنچه در کشتی ما وجود دارد را رعایت کنم.

قهرمان مسابقات جهان در مورد دو دیداری که به تیلو واگذار کرده است و برنامه اش برای المپیک توکیو گفت: سعی می‌کنم اشتباهاتی که در مسابقات قبلی داشتم تکرار نکنم. این اشتباهات ممکن است فنی یا مسائل روحی و روانی باشد. سعی می‌کنم آنها را کمتر کنم تا با شیوه جدیدی وارد مسابقات شوم و با تمرکز بیشتری به تک تک حریفان فک کنم و آنچه را که برنامه‌ریزی کرده‌ام را به نمایش بگذارم.

وی در خصوص القاب که در ایران برای او مطرح می‌شود عنوان کرد: امیدوارم که لایق این القاب باشم. تمام آنها برای من قابل احترام است. تلاش می‌کنم بتوانم مردم کشورم و علاقمندان به کشتی را ناامید نکنم. تمام این القاب را دوست دارم و قبول می‌کنم و امیدوارم هیچ وقت ناامیدشان نکنم.

وی افزود: سرگرمی خاصی به جز کشتی ندارم و بیشتر سرگرم تمرینات هستم و سعی می‌کنم. تا زمانی که کشتی را به صورت حرفه‌ای پیگیری می‌کنم تمرکزم روی تمرینات کشتی باشد. در اوقات فراغت هم سعی می‌کنم بیشتر در کنار خانواده باشم. شاید به کوه و جنگلی با خانواده برویم.

یزدانی در رابطه با دوران بازنشتگی عنوان کرد: هنوز به این موضوع فکر نکرده‌ام. اما گاهی اوقات به آن فکر می‌کنم سعی می‌کنم کم و بیش به آینده هم فکر کنم و در بیزینس موفق باشم، اما فعلا تمام تمرکزم روی کشتی است. مسائل مربوط به تجارت و امور مالی را بیشتر پدرم انجام می‌دهد و نمی‌گذارد تا تمرکزم از بین برود، اما قطعاً فکر می‌کنم تا بتوانم در این مسیر هم موفق باشم. سعی میکنم در کارهای جدیدم موفق شوم.

یزدانی در پاسخ به این سوال که در المپیک توکیو چه مدالی کسب می‌کند گفت: امیدوارم تا زمانی که می‌توانم کشتی بگیرم خوشرنگترین مدال‌ها را در مسابقات جهانی و المپیک کسب کنم. تا جایی که بدنم اجازه دهد کشتی بگیرم تلاش می‌کنم با خوشرنگترین مدال با دنیای قهرمانی خداحافظی کنم‌؛ چه مدال المپیک باشد چه مسابقات جهانی باشد. برنامه‌ریزی من حضور در المپیک ٢٠٢۴ است، اما بستگی به این دارد که آیا بدنم اجازه بدهد دوست دارم کشتی بگیرم.

وی در رابطه حریفش در ایران عنوان کرد:قهرمانان خوبی هستند. کامران قاسمپور و احمد بذری جز مدعیان هستند و شاید جوانان دیگری هم بیایند وظهور کند و ما او را نشناسیم. اما فعلا قاسمپور و بذری هستند.

یزدانی در گفت‌و گو با سایت اتحادیه جهانی کشتی در خصوص ارتباطش با هوادار گفت: صفحه شخصی‌ام در اینستاگرام فعال است. خودم و برادرم بر این صفحه مدیریت داریم. سعی می‌کنم تمرکزم روی کشتی باشد، اما جاهایی که نیاز به ورودم به فضای مجازی باشد ورود می‌کنم، تلاش می‌کنم تمرکزم در حال حاضر روی کشتی باشد و کمتر در فضای مجازی حضور داشته باشم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.